فرمول شامپو کارواش تاچلس (touch less):

فرمول شامپو کارواش تاچلس (touch less):

واحد R&D شرکت فنی و مهندسی کیمیا صنعت آتامان آمادگی خود را برای ارائه انواع فرمولاسیون های تخصصی در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی، شوینده ها و پاک کننده ها را اعلام می دارد. مهندسین ما دانش تولید اصولی محصولات مختلف را بصورت کامل و به زبان ساده به شما انتقال داده و در تمام مسیر تولید برای رفع هرگونه مشکلی در کنار شما خواهند بود.

در این مقاله به معرفی و بررسی محصولی نوظهور و پرقدرت در زمینه شوینده های مرتبط با خودرو، یعنی شامپو کارواش تاچلس می پردازیم.

شامپو کارواش تاچلس

خودروی شما جزو وسایلی است که شاید وقت زیادی را در طول هفته در آن سپری می‌کنید. از مسیر منزل تا محل کار گرفته یا مسافرت‌ها و قرارهای شخصی‌ تان، از این رو تمیزی آن فاکتور مهمی بشمار می آید. همان طور که می دانید، رقابت بسیار شدیدی در تولید پیشرفته ترین خودرو ها دربین برند های معروف در کشور های مختلف وجود دارد. از آنجایی که تمامی برند های معروف در دنیا از لحاظ کیفیت و ایمنی خودرو به یک نقطه مشترک رسیده اند، فاکتور های دیگری می توانند در افزایش فروش آنها تاثیر داشته باشند. یکی از مهم ترین مولفه ها، زیبایی ظاهری و نوع طراحی آنها است. این موضوع از آنجایی اهمیت پیدا می کند که افراد خصوصا افراد پولدار و مرفه، همیشه در صدد این هستند که خودروی زیبایی در اختیار داشته باشند. برای همین منظور علاوه بر طراحی، کیفیت بالای متریال استفاده شده در ساختار بدنه و رنگ خودرو می تواند زیبایی خودرو را دوچندان کند. همچنین هرچقدر که این کیفیت بالاتر باشد با هربار شست و شوی خودرو، همان زیبایی باید مجددا ظاهر شود. استفاده از شامپو ها و شوینده های مناسب تاثیر بسیار زیادی در حفظ این زیبایی دارد. چرا که اگر شما از محصولات نامرغوب استفاده کنید، قطعا تمیزی مورد نظر در پایان کار حاصل نمی شود و یا اینکه این محصولات به رنگ و بدنه خودرو به مرور زمان آسیب می زنند و باعث تغییر رنگ یا کدری می شوند. برای جلوگیری از بروز چنین آسیب هایی، باید حتما از محصولات با کیفیت استفاده کنید.

شامپو شستشوی اتومبیل قطعا یک محصول تمیز کننده ضروری برای صاحبان خودرو و ایستگاه های خدمات خودرو است. منظور از تاچ لس بودن شامپوی کارواش این است که در فرآیند شست و شو هیچ عملی با دست انجام نشود و برای انجام کار فقط محصول را روی خودرو اعمال کرده و بعد از گذشت زمان کمی آن را با آب خالی آبکشی کنیم. اما شما باید بدانید که شوینده های مایع به همراه سایر پاک کننده های عمومی می توانند به وسایل نقلیه صدمه وارد کنند. همچنین ممکن است در ساختار آنها از مواد شیمیایی مضر که برای خودرو، سلامت ما و همچنین محیط زیست خطرناک است، استفاده شده باشد. در این صورت، نحوه انتخاب شامپو شستشوی خودرو از موارد مهم است. استفاده از محصولاتی از این دست باعث می شود که آلودگی ها با آسودگی خیال بیشتری از سطح بدنه پاک شوند. از آنجایی که در این روش ما هیچ گونه دخالتی در فرآیند شست و شو نداریم، سرعت عمل خیلی بالا رفته و دیگر زمان را از دست نمی دهیم. همچنین استفاده از این مواد باعث می شود در هنگام شستشوی خودرو تمامی خطرات ناشی از برخورد دست و یا ابزار کار به رنگ و بدنه خودرو و نیز احتمال ایجاد خراشیدگی روی بدنه خودرو کاهش یافته و به کلی از بین برود. همچنین این روش علاوه بر مقرون به صرفه بودن نسبت به روش های سنتی و استفاده از انواع شامپو ها و شوینده های مختلف، کیفیت شستشوی بالاتری نسبت به شستشوی دستی دارد. کار با این محصول همواره همراه با فشار بوده که باعث می شود این مواد در شستشو بسیار کاربردی بوده و لکه های قدیمی و محکم را نیز به راحتی از بین می برند. همچنین برای کارواش ها یا همان ایستگاه های شست وشوی خودرو بسیار مقرون به صرفه تر هست. این محصولات هم در قالب یک شامپو و هم در قالب یک شامپو و یک پودر در بازار موجود هستند. معمولا هم آن نمونه ای که مکمل دارد نتیجه بهتری نیز بهمراه خواهد داشت.

ویژگی های شامپو کارواش آتامان

  1. تمیزکنندگی بسیار خوب و درخشان کننده
  2. از بین برنده تمام آلودگی های تثبیت شده بر روی خودرو
  3. ایجاد یک لایه محافظ بر روی بدنه خودرو
  4. افزایش عمر مفید رنگ بدنه
  5. افزایش بهره وری در کارواش ها
  6. عدم ایجاد خط و خراش بر روی بدنه بدلیل عدم دخالت دست یا ابزارهای شست و شو
  7. صرفه جویی در مصرف آب و مقدار ماده مصرفی
  8. صرفه جویی در زمان
  9. تنظیم بودن pH و قرار داشتن در محدوده استاندارد خودرو
  10. کاملا ایمن برای محیط زیست، افراد شاغل در کارواش ها، رنگ و بدنه خودرو
  11. افزایش براقیت و صیقلی شدن سطح بدنه خودرو
  12. مناسب برای خودرو های تیره و نیز خودرو های سرامیک بدنه شده
  13. قیمت تمام شده بسیار مناسب
  14. در دسترس بودن تمام مواد تشکیل دهنده در بازار مواد شیمیایی ایران و همچنین واحد فروش مواد اولیه شیمایی شرکت آتامان

و بسیاری مزایای دیگر

روش کار با شامپو کارواش تاچلس

برای اینکار ابتدا باید مقداری از پودر مخصوص را در مقداری آب حل کرده و سپس شامپو را به آن بیفزایید. پس از آن که کاملا باز شد، می توانید این ترکیب را درون مخزن مخصوص کف ریخته و سپس شروع به کار کنید. برای شروع کار هم برخی از برند ها نیازی به آبکشی قبل از اعمال کف و شامپو را ندارند، اما برخی دیگر اعتقاد دارند که برای افزایش تماس مواد موثره درون شامپو و بدنه خودرو، قبل از شروع فرآیند بدنه خودرو را با آب خیس می کنند. توجه داشته باشید که در این روش به دلیل خیس بودن بدنه خودرو ممکن است مقدار زیادی از کف به سمت زمین شره کند. پس از اینکه کل بدنه را به کف آغشته کردید، زمان کوتاهی در حد 7-5 دقیقه برای تکمیل شست و شو کافی است. در انتها نیز می توانید با استفاده از قدرت پاشش آب لانس کارواش، تمامی آلودگی ها و کثیفی های شسته شده را آبکشی کنید. مطمئن باشید اگر از یک شامپوی با کیفیت استفاده کرده باشید، در انتهای کار متوجه تفاوت بسیار عمده بین شامپو های معمولی و شامپوی تاچلس خواهید شد. از جمله ویژگی های این محصول این است که بدنه خودرو را کاملا صیقل داده و حالت سرامیکی را برای بدنه خودروی شما به ارمغان می آورد. همچنین شامپو های با کیفیت برای چند روز خاصیت آبگریزی را برای خودروی شما بهمراه خواهند داشت.

مواد تشکیل دهنده

عوامل تمیز کننده

عوامل زیادی می توانند برای تمیزکنندگی بسیار خوب این محصول بکار گرفته شوند. از این رو شما می توانید از سورفکتانت های آنیونی مانند سدیم لوریل سولفات یا سدیم لورت سولفات، آلکیل بنزن سولفونیک اسید خطی و دیگر مواد مشابه در کنار برخی از سورفکتانت های غیر یونی اما سازگار باهم استفاده کنید. دقت کنید که در فرمولاسیون شما باید حتما مواد خودتمیز شونده نیز وجود داشته باشد، در غیر اینصورت شما نمی توانید به کیفیت مناسب مورد نظر خود برای این فرمولاسیون برسید. همچنین می توانید از سدیم تری فسفات که یک ترکیب شیمیایی امولسیون کننده، است نیز استفاده کنید. تری سدیم فسفات با خاصیت قلیایی بالا و pH معادل 12 به راحتی در آب حلال است. از موارد استفاده از این محصول در صنعت می توان به استفاده از آن در آبکاری الکتریکی، حلال رنگ در رنگرزی، پاک کردن سطوح قبل از رنگ کاری، دباغی چرم، تولید کاغذ، تصفیه شکر، چاپ عکس، مکمل های ورزشی، ساخت لاستیک، خمیر دندان، مواد شوینده و نگهدارنده رطوبت در خوراکی ها و سختی گیر در بویلر ها اشاره نمود. باتوجه به قدرت قلیای بالا در تری سدیم فسفات، یک ماده موثر در پاک کنندگی و صابونی کردن چربی و روغن ها می باشد. این ماده در ترکیب با سورفکتانت ها به عنوان عاملی موثر در پاک کنندگی مطرح می گردد و از این ماده می توان در تمیز کردن لباس ها و انواع سطوح استفاده کرد.

عوامل تنظیم کننده pH

تنظیم بودن pH محصول شما بسیار حائز اهمیت است، زیرا در صورت استاندارد نبودن این موضوع، محصول مصرفی می تواند به بدنه و رنگ خودرو آسیب بزند و نیز براقیت و حالت سرامیکی نهایی نیز حاصل نشود. برای اینکار می توانید از تری اتانول آمین و اسید سیتریک استفاده کنید.

عوامل سرامیک کننده و آبگریز کننده

وجود این عوامل در این محصول خیلی حیاتی نیست اما می تواند نتیجه کار شما را تحت تاثیر خود قرار دهد. اینکه رنگ و بدنه خودرو پس از شست و شو سرامیکی و آبگریز شود می تواند بسیار کمک کننده باشد، چرا که مدت زمان بیشتری طول می کشد تا خودرو کثیف شود.

عوامل ضد خوردگی

به دلیل اینکه کف حاصل از تولید شامپوی تاچلس به مدت چند دقیقه روی خودرو می نشیند، بهتر است در فرمولاسیون آن از مواد ضد خوردگی استفاده شود. هرچند که اگر از این دست مواد نیز استفاده نشود، تاثیر زیادی در خوردگی ندارد، اما با گذشت زمان و تکرار شست و شو های مکرر می تواند به بدنه آسیب وارد کند و رنگ خودرو را نیز دچار تغییر کند.

عامل امولسیون کننده

استفاده از یک یا چند عامل امولسیون کننده برای این محصول بسیار مهم است، چرا که وجود چندین عامل پاک کننده و تمیز کننده در کنار هم می تواند باعث دوفازی شود و کیفیت نهایی را نیز پایین بیاورد. برای این منظور می توانید از عوامل امولسیون کننده مانند خانواده پلی اتیلن گلایکول ها و یا مواد مشابه استفاده کنید.

فرمولاسیون پیشنهادی

درصد جرمیترکیباتردیف
10عوامل تمیز کننده (مایع)1
2عوامل ضد خوردگی2
2عوامل تنظیم کننده pH3
2عوامل سرامیک کننده4
4عوامل امولسیون کننده5
20حلال6
60عوامل تمیز کننده (پودر مکمل)7

دوستان عزیز دقت کنید که این فرمولاسیون در واقع به منظور آشنایی شما با مواد تشکیل دهنده این محصول است و همان طور که از نامش پیداست پیشنهادی بوده و با فرمولاسیون اصلی کاملا متفاوت است. عزیزانی که تمایل دارند دفترچه فرمولاسیون اصلی و روش تهیه این محصول را در اختیار داشته باشند می توانند با شماره های زیر با ما در تماس باشند.

021-44444502

021-44413413

021-46132807



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *