فرمول مایع ماشین لباسشویی

فرمول مایع ماشین لباسشویی

مهندسین واحد R&D شرکت کیمیا صنعت آتامان آماده ارائه انواع فرمولاسیون های تخصصی در زمینه های آرایشی و بهداشتی، شوینده و پاک کننده ها به شما عزیزان هستند. تیم آزمایشگاهی ما دانش تولید اصولی این فرآورده را به شما انتقال داده و تا انتهای مسیر تولید در کنار شما عزیزان هستیم. از فاکتور های مهم فرمولاسیون های این محصولات می توان به کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسب آنها اشاره کرد.

در این مقاله ما به معرفی و بررسی مشخصات فنی و علمی مایع ماشین لباسشویی می پردازیم.

مایع ماشین لباس شویی:

خیلی از مواقع طرز پوشیدن لباس و سبک آن تاثیر بسزایی در بیان شخصیت فرد دارد، از این رو امکان قضاوت شدن شما توسط دیگران از روی ظاهر و نوع پوشش شما بسیار وجود دارد. طرز لباس پوشیدن شما شخصیت، خلق و خوی، سبک زندگی و آنچه در واقع هستید را منعکس می کند، در نتیجه بهتر است قبل از حضور در جامعه کمی بیشتر برای انتخاب لباس خود وقت بگذارید. مثلا اگر قرار است برای حضور در یک جلسه کاری آماده شوید بهتر است از لباس های رسمی، تمیز و اتوکشیده استفاده کنید، چرا که اینکار باعث جلب توجه بیشتری از طرفین مقابلتان می شود. همان طور که اشاره کردیم جدای از سبک لباس نکته قابل تامل در انتخاب لباس، تمیزی و نظافت لباس شماست. هرچه لباس شما تمیزتر به نظر برسد اعتماد به نفستان هم به طور چشمگیری بالاتر می رود از این رو بهتر است با نحوه صحیح شستن لباس و انتخاب شوینده مناسب آشنا شویم. شوینده های لباس انواع مختلف دارند و به صورت پودری، مایع، کپسولی، آنزیم دار یا بدون آنزیم  و دیگر اشکال در بازار موجود هستند. نوع مورد بررسی ما، نوع مایع آن می باشد. مایع لباس شویی در شرایطی مانند دمای پایین و یا سختی آب همچنان کارآمد است و اثری روی لباس باقی نمی گذارد، نسبت به پودر مایع لباس شویی دارای مواد شیمیایی کمتری است، مایع لباس شویی نسبت به پودر از تنوع محصول بیشتری برخوردار است و عملکرد مایع لباس شویی نسبت به الیاف پارچه ملایم تر از پودر است، ماشین لباس شویی جدید و پیشرفته بیشتر با شوینده های مایع سازگار هستند و برای لکه های روغنی و چسبیده مانند گریس بهتر از پودر عمل می کنند. لازم به ذکر است مایع نسبت به پودر گران تر است، معمولا در ظروف پلاستیکی به بازار عرضه می شود که برای طبیعت مضر هستند. دراخر بعد از انتخاب شوینده نکته قابل ذکر استفاده از مقدار مناسب مایع لباس شویی می باشد اگر به مقدار کافی استفاده نکنید، لباس ها کاملا تمیز نمی شوند و اگر مقدار زیاد استفاده کنید علاوه بر اسراف و هدر دادن هزینه، ممکن است به علت باقی ماندن شوینده در بافت لباس، کثیفی بیشتری را به خود جذب و نیاز به شستشوی بیشتر باشد و درنتیجه ممکن است لباس ها آسیب ببینند. گاهی اوقات تلنبار شدن لباس های افراد خانواده به حدی زیاد می شود که فرآیند شست و شو و خشک کردن آنها ممکن است چندین ساعت از شما زمان بگیرد.

نکته ای که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که انجام اشتباهات کوچک و نادیده گرفتن نقش پر رنگ مایع لباسشویی در افزایش طول عمر دستگاه، خسارات جبران ناپذیری به بار خواهد آورد.

انواع مایع ماشین لباسشویی

  1. مخصوص لباس های رنگی
  2. مخصوص لباس های سفید
  3. مخصوص لباس های لطیف و حساس
  4. مخصوص لباس های مشکی و تیره
  5. مخصوص لباس های کودکان
  6. مایع شوینده و نرم کننده حوله و لباس

ویژگی های مایع لباسشویی آتامان

  1. قدرت پاک کنندگی بسیار بالا
  2. لکه بری بسیار خوب
  3. عدم آسیب به الیاف و بافت البسه و مناسب برای انواع لباس‌های نخی، کتان، ابریشم و جین
  4. مناسب برای طیف گسترده ای از انواع پارچه و لباس
  5. انحلال پذیری بسیار خوب در آب
  6. نرم کننده و افزایش دهنده لطافت البسه و کاهش دهنده الکتریسیته ساکن
  7. عدم استفاده از مواد شیمایی مضر برای پوست بدن و نیز برای دستگاه
  8. دارای انواع رایحه های دلنشین و ماندگاری آنها روی البسه پس از شست و شو
  9. عدم  تداخل رنگ، تغییر شکل و حالت البسه ظریف در مدل مخصوص لباس های رنگی
  10. دارای فرمولاسیون غلیظ و بسیار به صرفه از لحاظ اقتصادی
  11. دارای آنزیم های لیپاز، سلولاز، آمیلاز و پروتئاز
  12. حاوی روشن‌کننده‌های نوری با جذب نور UV نامرئی و ایجاد فلوئرسانس آبی
  13. قیمت تمام شده بسیار مناسب
  14. در دسترس بودن تمام مواد تشکیل دهنده در بازار مواد شیمیایی ایران و همچنین واحد فروش مواد اولیه شیمایی شرکت آتامان

و بسیاری مزیت های دیگر

مواد تشکیل دهنده

سورفکتانت ها

استفاده از سورفکتانت های ملایم در کنار برخی از سورفکتانت های آنیونی باعث می شود قدرت پاک کنندگی و نرم کنندگی محصول بسیار افزایش پیدا کرده و نتیجه خوب و رضایت بخشی از فرآیند شست و شو داشته باشید. برای این منظور می توان از سورفکتانت هایی مانند سدیم لوریل سولفات، سدیم لوریل اتر سولفات، کوکونات فتی اسید دی اتانول آمید، کوکو آمیدو پروپیل بتائین، دی سدیم لوریل اتر سولفوسوکسینات و دیگر سورفکتانت ها استفاده کرد.

عامل سفید کننده

در ساختار مایع ماشین لباسشویی از سفیدکننده‌ها برای حذف لکه‌ها استفاده می‌شود. در ترکیب این محصولات از پربورات به عنوان سفید کننده، از هیدروکسی آمین سولفات به عنوان یک تثبیت کننده سفید کننده و به طور خاص به عنوان یک مهار کننده کاتالاز اضافه می شود که آنزیم به سرعت، هیدروژن پراکسید جزء سفید کننده فعال پربورات را تجزیه می کند. سفید کننده ها ترکیبات ترجیحی مایع غیرآبی مبتنی بر سورفکتانت های غیریونی مایع هستند.

عامل کی لیت کننده

حضور مواد کیلیت کننده یا به عبارت دیگر بیلدر در این نوع محصولات بشدت احساس می شود. این نوع مواد با از بین بردن یون های سخت اثر سورفکتانت ها را بهتر کرده و در نهایت فرآیند شست و شو با کیفیت بالاتری انجام می شود. برای این منظور بیشتر از اتیلن دی آمین تترا استیک اسید و یا سدیم سیترات استفاده می شود.

عامل ضد خوردگی

همانطور که می دانید قطعات درگیر با فرآیند شست و شو از فلزات ساخته شده اند. اگر از شوینده هایی استفاده شود که مواد ضد خوردگی در آنها بکار نرفته باشد، ممکن است در مرور زمان دستگاه با مشکلات خوردگی مواجه شود. برای این منظور باید حتما از مواد ضد خوردگی مناسب و ایمن استفاده کرد. موادی مانند سدیم نیتریت، سدیم مولیبدات و دیگر مواد بازدارنده خوردگی می توانند در ساختار این محصول استفاده شوند.

عامل تنظیم کننده pH

تنظیم بودن pH هر محصولی به بهبود فرآیند شست و شو کمک می کند. از این رو برای فرموله کردن هر محصولی حتما باید به ویژگی های آن توجه کرده و متناسب با دستگاه و موارد شست و شو، شوینده ها را انتخاب کرد. برای این منظور می توانید از اسید سیتریک و تری اتانول آمین استفاده کنید.

آنزیم ها

عملکرد اصلی آنزیم‌ها، تجزیه مواد آلی و درشت مولکول به اجزای کوچک‌تر است. آنزیم‌ها در تماس با آب، به سرعت در آب حل می‌شوند و باعث بهبود عملکرد سورفاکتانت‌ها که جزو اصلی شست و شو هستند، می‌شوند. آنزیم‌ها مانند یک کاتالیزور عمل می‌کنند و باعث کاهش مدت زمان از بین بردن لکه‌ها و آلودگی‌ها از سطوح پارچه می‌شوند. کاتالیزورها در فرآیند واکنش مصرف نمی‌شوند بلکه باعث تسهیل و سرعت‌دهی به پروسه شست و شو می‌شوند، حتی ممکن است تعدادی از آنزیم‌ها بعد از واکنش فعال بمانند و به همان صورت بعد از اتمام مراحل شست و شو، خارج شوند. پس در نتیجه حضور آنزیم ها باعث می شود که فرآِیند شست و شو هم به بهترین نحو و هم با سرعت بیشتری انجام شود. آنزیم های مورد استفاده در شوینده های مختلف شامل، آمیلاز، پروتئاز، لیپاز، ماناناز و سلولاز می شود.

قطعا استفاده از موادی که گفته شد باعث می شود که فرمولاسیون شما بهترین کیفیت را دارا بوده و کمترین میزان آسیب را برای الیاف البسه بهمراه داشته باشد.

فرمولاسیون پیشنهادی

درصد جرمیمواد تشکیل دهندهردیف
10سورفکتانت ها1
1عامل ضد خوردگی2
1عامل تنظیم کننده pH3
1عامل کی لیت کننده4
0.5آنزیم5
2عامل سفید کننده6
84.5حلال7

دوستان عزیز دقت کنید که این فرمولاسیون در واقع به منظور آشنایی شما با مواد تشکیل دهنده این محصول است و همان طور که از نامش پیداست پیشنهادی بوده و با فرمولاسیون اصلی کاملا متفاوت است. عزیزانی که تمایل دارند دفترچه فرمولاسیون اصلی و روش تهیه این محصول را در اختیار داشته باشند می توانند با شماره های زیر با ما در تماس باشند.

021-44444502

021-44413413

021-46132807



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *