فرمول ژل تسکین دهنده درد

فرمول ژل تسکین دهنده درد

واحد R&D شرکت فنی مهندسی کیمیا صنعت آتامان آمادگی خود را برای ارائه انواع فرمولاسیون های تخصصی در زمینه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی، شوینده ها و پاک کننده ها را اعلام می دارد. مهندسین ما دانش تولید اصولی محصولات مختلف را بصورت کامل و به زبان ساده به شما انتقال داده و در تمام مسیر تولید برای رفع هرگونه مشکلی در کنار شما خواهند بود.

در این مقاله ما به معرفی و بررسی محصولی کاربردی در زمینه تسکین دهنده درد های مفاصل یعنی، ژل تسکین دهنده درد می پردازیم. این محصول برای رفع درد های عضلانی، تسریع روند بهبود آسیب های ورزشی، برای انقباضات و اسپاسم عضلانی، سفتی مفاصل، ورم مفاصل و تاندونیت (التهاب تاندون)، رگ به رگ شدن، گرفتگی ها و دیگر موارد مشابه مناسب است.

 

ژل تسکین دهنده درد مفاصل

درد های مفصلی و عضلانی بسیار آزار دهنده و ناتوان کننده هستند که به وجود آمدن آنها به دلایل مختلفی بستگی دارد که در این مقاله به معرفی و بررسی آنها می پردازیم. همان طور که می دانید بروز درد در نواحی مختلف و مفاصل بدن بر عملکرد آن قسمت ها تاثیر می گذارد و توان افراد برای انجام کار های روزمره خود را کاهش می دهد. در جامعه امروزی به دلیل تغییرات زیادی که در شیوه زندگی به وجود آمده است، افراد به دلایل مختلفی دچار درد های عضلانی و مفصلی می شوند. از جمله این دلایل می توان به چند مورد به طور مختصر اشاره کرد. برای مثال افرادی که در محل کار خود به طور مداوم در یک وضعیت می نشینند، مخصوصا افرادی که شیوه های درست نشستن روی صندلی های اداری و نحوه صحیح قرار گرفتن موقعیت مانیتور را جدی نمی گیرند دچار درد های عضلانی مزمن می شوند. یا مثلا خیاط هایی که به واسطه شغلشان دائما باید پشت چرخ های خیاطی بنشینند و نیز سرو گردن نیز همیشه بسمت پایین قرار می گیرد نیز دچار درد های شدید عضلانی می شوند. همچنین راننده هایی که به واسطه شغل خود، مسیر های بسیار طولانی را پشت فرمان سپری می کنند نیز در معرض این بیماری ها قرار دارند.

توجه داشته باشید که این درد ها تنها مختص این افراد نیست و در بین بسیاری از مشاغل دیگر نیز این مشکلات حتی ممکن است با شدت بیشتری اتفاق بیفتد. ورزشکاران جزو این دسته از افراد هستند که به دلیل فعالیت های بدنی خود دچار این قبیل مشکلات می شوند.  بنابراین تقریبا همه افراد در طول زندگی خود حداقل یکبار درد های ناشی از گرفتگی و یا کشش عضلانی را تجربه کرده اند. این درد ممکن است در نواحی مختلفی به وجود بیاید اما برخی از قسمت های بدن بیشتر در معرض این مشکلات قرار می گیرند. برای مثال ناحیه کتف و گردن، کشاله ران و یا نواحی نزدیک به زانو از آن قسمت هایی هستند که به آنها اشاره کردیم. در بیشتر مواقع ممکن است فرد دچار سندروم درد میوفاشیال (MYOFASCIAL PAIN SYNDROME) شده باشد که این درد با دیسک گردن کاملا متفاوت است. سندروم درد میوفاشیال عبارت است از درد مزمن ماهیچه‌ای که در ارتباط با نقاط ماشه‌ای است. نقاط ماشه‌ای میوفاشیال، نواحی حساسی هستند که ممکن است در اثر آسیب ‌های ماهیچه‌ای، فعالیت‌های بیش از اندازه و انقباض‌های پیوسته یا طولانی مدت ایجاد گردند. فاکتور های دیگری نیز وجود دارند که می توانند باعث تشدید این درد شوند. علاوه بر نشستن های طولانی مدت و غلط و یا حتی نقطه مقابل آن یعنی ایستادن های طولانی مدت می تواند مشکل ساز شود. بر اساس همین موضوع عدم حرکت و تغییر وضعیت دلیل اصلی این مشکل است. تغذیه نیز بسیار مهم است و اگر مواد مورد نیاز برای رشد و سلامت عضلات به آنها نرسد می تواند دردسر ساز شوند. بنابراین باید تغذیه سالم سرشار از میوه ها و سبزیجات داشته باشید. به اندازه کافی بخوابید تا صبح‌ها سرحال و بعد از استراحت کافی از خواب بلند شوید. از بدنتان مراقبت کنید تا انرژی لازم را برای مدیریت درد داشته باشید. عوامل دیگری نیز مانند فعالیت های تکراری، عارضه های پزشکی، تغییرات هورمونی و غیره، بسیار دخیل هستند. در نظر داشته باشید که برای درمان های تخصصی حتما باید به پزشک مراجعه کنید و همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله های علمی مرتبط مراجعه کنید.

اما برویم سراغ افرادی که بسیار بیشتر از کرم ها و ژل های تسکین دهنده درد استفاده می کنند. همانطور که گفتیم ورزشکاران بدلیل فعالیت های ورزشی  خود گاها دچار آسیب ها و درد هایی در ناحیه عضلات و مفاصل بدن می شوند که برای کنترل درد از این ژل ها یا کرم ها استفاده می کنند. همچنین کوه نوردان پس از گذشت کمی زمان از شروع فعالیت ممکن است دچار این مشکلات شوند. این محصولات کاملا ایمن هستند و هیچ گونه ضرری برای شخص استفاده کننده ندارند. به همین دلیل این دسته از محصولات نیازی به نسخه پزشک نداشته و هر فردی که احساس نیاز کند می تواند به راحتی آن ها را نه تنها در داروخانه ها بلکه در فروشگاه های محصولات آرایشی و بهداشتی نیز تهیه کند.

این دسته از محصولات حاوی ترکیباتی هستند که از راه پوست جذب شده و باعث تسکین درد های عضلانی و مفصلی می شوند. بیشتر از این محصولات برای تسکین درد های ناشی از گرفتگی عضلات، صدمات و ضربه های ناشی از فعالیت های ورزشی و دیگر موارد استفاده می شود. همچنین این محصولات حاوی ترکیبات خنک کننده ای هستند که باعث می شوند احساس درد بسیار قابل تحمل تر شده و زمان اثر محصول را کوتاه تر کند.

برای اینکه بهترین نتیجه را پس از استفاده داشته باشید، سعی کنید که حتی المقدور محلی که قرار است از این محصول استفاده شود را تمیز کرده و سپس مقدار کمی از محصول را برداشته و بصورت دورانی شروع به ماساژ آن کرده و تا زمانی که کاملا توسط منافذ پوست جذب شود این کار را ادامه دهید. نکته ای که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که این محصولات توانایی درمان قطعی و دائمی را ندارند، حتی زمانی که از بهترین محصولات آن هم در مدت زمان طولانی و به طور مرتب استفاده شوند. پس نباید فراموش کرد که این محصولات تنها برای مدت زمان کوتاهی باعث تسکین درد می شوند. به طور کلی درمان این نوع از درد ها بستگی به عوامل مختلفی دارد و بهترین راه برای درمان آنها مراجعه به پزشک های متخصص است که با تجویز دارو های مناسب می توانند به شما کمک کنند.

ویژگی های ژل تسکین دهنده آتامان

  1. برطرف کننده سریع درد های مفاصل و عضلانی
  2. خنک کننده و آرامش بخش
  3. برطرف کننده انواع درد های ناشی از صدمات و ضربه های ورزشی، پیچ خوردگی و رگ به رگ شدن
  4. مناسب برای اکثر درد های مفصلی، ماهیچه ای، آرتروز و رماتیسم
  5. جذب کامل روی انواع پوست
  6. حاوی عصاره های گیاهی
  7. ضد التهاب و برطرف کننده قرمزی ناشی از وارد شدن ضربه
  8. برطرف کننده درد های عضلانی ناشی از دوران ترک اعتیاد و علائم قطع مصرف مواد مخدر
  9. کاملا ایمن و عدم وجود عوارض جانبی پس از مصرف
  10. افزایش گردش خون و اکسیژن رسانی به بافت عضلات، در صورت استفاده قبل از انجام فعالیت های ورزشی
  11. رفع خستگی های ناشی از فعالیت های بدنی شدید
  12. عدم ایجاد حساسیت
  13. عدم نیاز به بانداژ پس از استفاده
  14. کاملا ایمن و بدون هیچ گونه آسیب رسانی به پوست
  15. قیمت تمام شده بسیار مناسب
  16. در دسترس بودن تمام مواد تشکیل دهنده در بازار مواد شیمیایی ایران و همچنین واحد فروش مواد اولیه شیمایی شرکت آتامان
  17. و بسیاری مزیت های دیگر

مواد تشکیل دهنده:

عوامل تسکین دهنده: این دسته از ترکیبات همان طور که از نامشان پیداست، خاصیت تسکین دهندگی درد را به عهده دارند و به همین منظور استفاده از آنها بسیار حائز اهمیت است. به طور مثال برای این منظور می توان از سالیسیلات ها استفاده کرد. روش کار این مواد بدین صورت است که پس از اعمال روی پوست، جذب شده و مستقیما بر روی درد مفاصل غلبه کرده و باعث تسکین درد می شوند و آن را کاهش می دهند.

عامل ژل کننده: برای اینکه پایه این محصولات ساخته شود باید از موادی برای تشکیل ژل استفاده کرد. برای این منظور می توان از پلیمر هایی که توانایی تشکیل ژل های خوب و با کیفیت دارند را مورد استفاده قرار داد.

عامل خنک کننده: استفاده از مواد خنک کننده در این محصولات باعث می شود که ذهن به سمت و سوی دیگری پرت شود و احساس درد تسکین یابد. همچنین حس خنکی خود به تنهایی باعث آرامش می شود. برای این منظور می توان از ترکیباتی همچون منتول، متیل سالیسیلات و یا حتی کافور استفاده کرد.

عصاره فلفل: یکی از موثر ترین مواد استفاده شده در فرمولاسیون این محصولات استفاده از عصاره فلفل تند است. عصاره فلفل تاثیر زیادی در تسکین درد های عضلانی دارد، هرچند که این ماده در ابتدا باعث سوزش می شود اما پس از گذشت زمان کمی، می تواند باعث تسکین درد شود.

عوامل بی حس کننده: گاهی اوقات برخی از شرکت های تولید کننده این محصولات از عوامل بی حس کننده استفاده می کنند که می تواند باعث کمتر شدن درد مفاصل و عضلات شود.

عامل ضد التهاب: در برخی مواقع به دلیل وارد شدن ضربه در اثر فعالیت های ورزشی یا اتفاق های از این قبیل درد مفاصل و عضلات همراه با ملتهب شدن نواحی آسیب دیده می شود که این موضوع می تواند همراه با درد، سوزش نیز داشته باشد. برای رفع التهاب و قرمزی موجود از یک عامل ضد التهاب مناسب استفاده می شود.

عصاره های گیاهی: استفاده از عصاره های گیاهی می تواند کیفیت محصول را بالا برده و محصول شما را با دیگر محصولات متمایز کند. برای این منظور می توانید از عصاره های گیاهی و طبیعی مانند رزماری، اکالیپتوس، اسطوخدوس و دیگر موارد مشابه استفاده کنید.

فرمولاسیون پیشنهادی

درصد جرمیمواد تشکیل دهندهردیف
5عامل ژل کننده1
5عامل ضد التهاب2
5عامل بی حس کننده3
5عصاره فلفل4
20عامل تسکین دهنده5
5عصاره های گیاهی6
55حلال7

دوستان عزیز دقت کنید که این فرمولاسیون در واقع به منظور آشنایی شما با مواد تشکیل دهنده این محصول است و همان طور که از نامش پیداست پیشنهادی بوده و با فرمولاسیون اصلی کاملا متفاوت است. عزیزانی که تمایل دارند دفترچه فرمولاسیون اصلی و روش تهیه این محصول را در اختیار داشته باشند می توانند با شماره های زیر با ما در تماس باشند.

021-44444502

021-44413413

021-46132807



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *