فرمول سایه چشم

فرمول سایه چشم

تیم تحقیق و توسعه شرکت فنی مهندسی کیمیا صنعت آتامان با تکیه بر دانش فنی و نیز استفاده از نیروهای جوان و کارآزموده به منظور ارائه خدماتی همچون فرموله کردن محصولات مختلف آرایشی و بهداشتی، شوینده ها، پاک کننده ها، اصلاح و بهینه سازی فرمولاسیون های شما و نیز مشاوره، راهنمایی و بسیاری از امور مشابه دیگر آمادگی خود را اعلام می دارد. شما عزیزان در صورت نیاز می توانید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت به درخواست های شما رسیدگی کنیم.

در این مقاله به معرفی سایه چشم میپردازیم.

محصولات آرایشی امروزه محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرده اند به طوری که روزانه افرادی را می­بینیم که از این محصولات استفاده می ­کنند. از اصلی ترین ارکان صورت می­ توان به چشم ها اشاره کرد. در معاشرت با دیگران اولین عضوی که می­بینیم چشم است و هنگام مکالمه با یکدیگر به آن­ها خیره می ­شویم. امروزه با استفاده از محصولات آرایشی، زیبایی چشم ها را بیشتر می­ شود که اگر اصول حرفه ای آرایش چشم را رعایت کنید، زیبایی خیره کننده ای به شما خواهد داد. یکی از مهم ترین اصول آن کیفیت محصول مورد استفاده است. هر چقدر محصول با کیفیت تر باشد، جذابیتی که برای شما به ارمغان می ­آورد بیشتر خواهد بود.

چشم در بین اعضای بدن از حساسیت بالایی برخوردار است و باید به آن توجه بسیار کرد. سوزش، خارش، قرمزی و تورم همگی از علامت هایی هستند که نشان می­ دهند محصول آرایشی استفاده شده کیفیت و استاندارد اولیه را برای سلامت شما نداشته و آسیب رسان خواهد بود.

نکته دیگر، مهارت شما در استفاده از محصولات آرایشی چشم است. معمولا افرادی که حرفه آرایشگری را دنبال می­ کنند توانایی بیشتری در استفاده از محصولات آرایشی دارند. اما دسته ای از محصولات آرایشی کارایی ساده تری دارند و به راحتی می ­توان از آنها استفاده کرد. ابتدا به محصولات مورد استفاده برای آرایش چشم اشاره ­می ­کنیم که شامل خط چشم، ریمل و سایه چشم می ­باشد. خط چشم و ریمل را هر خانمی حداقل یکبار استفاده کرده و یا ممکن است هر روز از آن ها استفاده کند، اما سایه چشم کمی متفاوت تر است. معمولا در روز هایی که می­ خواهیم کمی خاص تر دیده شویم، می­ توانیم از سایه های چشم استفاده کنیم. همان طور که از نام آن نیز مشخص است سایه چشم در واقع به چشم های شما با سایه انداختن بعد می­ دهد. سایه چشم از تنوع بسیار بالایی برخوردار است، از تنوع در رنگ تا تنوع در بسته بندی پالت های آن. استفاده از این محصول به راحتی برای هر فردی ممکن است و با چند بار تمرین و تکرار می ­توان به ایده آل ترین حالت ممکن از آن استفاده کرد و زیبایی چشمگیری را به چهره بخشید. سایه های چشم قابلیت های زیادی دارند و برای هر فرمی می توان تغییر دلخواه را ایجاد کرد. برای مثال اگر چشم های درشتی دارید و می­ خواهید آن هارا کشیده تر نشان دهید، و یا اگر چشم های شما کشیده است و می­ خواهید درشت تر دیده شوند، همه ی این ها با اعمال سایه چشم امکان پذیر است. تنها نکته حائز اهمیت آن، استفاده درست از رنگ ها و یادگیری تکنیک های اصولی استفاده از این محصول بر روی پلک است.

پالت های سایه طیف مشابهی از رنگ ها را ارائه می­ دهند و یا اگر اینطور هم نباشد رنگ ها مکمل یکدیگر هستند. قرار گیری رنگ ها در پالت، از رنگ های روشن به سمت تیره دسته بندی می­ شود. تعداد رنگ ها معمولا 12، 15، 18 و یا حتی ممکن است به 40 تا 50 رنگ هم برسد که به برند آن بستگی دارد.

وسیله کاربردی برای استفاده از سایه چشم، براش نام دارد که استفاده از آن بسیار راحت و ساده است. می ­توان مقدار خیلی کمی از آن ها را با براش بر روی پلک پخش کرد. براش ها انواع مختلفی دارند که بیشترین استفاده آن ها در پخش کردن سایه بر روی پلک است. همچنین برای رژگونه، کرم پودر و پنکیک نیز کاربرد دارند.

نکته مهمی که در انتخاب سایه چشم باید به آن توجه کنید، پیگمنت آن محصول است. ماندگاری سایه چشم بر روی پلک از اهمیت بالایی برخوردار است و هر چه پیگمنت محصول قوی تر باشد، مدت زمانی که روی پلک قرار می­ گیرد نیز بیشتر خواهد بود. علاوه بر آن رنگ سایه چشم نیز دومین نکته ای است که باید به آن توجه شود. دو رنگ سفید و مشکی بیشترین طرفدار را دارد، در اکثر پالت ها دیده می­ شود و کاربرد آن ها نیز بیشتر است. همان طور که پیش تر هم گفتیم چشم به دلیل حساسیت بالایی که دارد، نباید از هر نوع محصولی در اطراف آن استفاده کرد. به طور کلی سایه های چشم بی خطر هستند اما ممکن است در تولید بعضی از آنها یک سری مواد مثل پارابن، آلومینیوم و یا مواد دیگر که برای چشم مضر هستند، استفاده شود. پس در انتخاب نوع آن و مواد تشکیل دهنده اش بسیار دقت کنید و از نوع ایمن آن استفاده کنید. معمولا برای استفاده از این محصول، سایه را با براش بر روی پلک پخش می­ کنند. اما در بسیاری از سالن های زیبایی می­بینیم که قبل از استفاده از سایه چشم محصول دیگری را هم پشت پلک استفاده می ­کنند. نام این محصول پرایمر سایه است. در واقع وظیفه اصلی این پرایمر ها افزایش ماندگاری سایه بر روی پلک است و در کنار این افزایش ماندگاری، مقداری از خطوط و چین و چروک های پلک را نیز پوشش می ­دهد.

سایه های چشم به چند دسته تقسیم می­ شوند؛

  1. سایه چشم جامد: سایه های جامد مواد پودری فشرده شده ای هستند که در پالت های مختلف بسته بندی می­ شوند. معمولا پالت های سایه از ظروف با درب های شفاف برای زیبایی و راحتی در انتخاب رنگ تولید می­ شوند. نمونه های عرضه شده از این پالت نسبت به دیگر سایه ها بیشتر است. از دیگر مزیت های این نوع سایه تنوع در رنگ است که می ­توان با خرید یک پالت چند رنگ مختلف داشت.
  2. سایه چشم مایع: دسته ی دوم سایه چشم های مایع هستند. این محصولات در بسته بندی های متفاوت تری  قرار می­ گیرند ومعمولا از ظروف استوانه ای و تیوپی استفاده می ­شود. برای استفاده از این نوع سایه ها دیگر نیازی به براش نمی ­باشد، بسته بندی این سایه ها به گونه ای است که براش داخل خود محصول قرار می­ گیرد و این موضوع در راحتی استفاده از آن نقش بسزایی دارد. ماندگاری این سایه ها زیاد است زیرا بافت این محصولات به گونه ای است که بر روی پلک کمی بیشتر از دیگر سایه ها چسبندگی دارند.
  3. سایه چشم کرمی: این دسته از سایه ها همان طور که از اسمشان نیز مشخص است بافتی مانندکرم دارند. تفاوت دیگر اینکه ماندگاری و براقیت بالاتری نسبت به دو مورد قبلی دارند. این دسته از سایه ها تک رنگ هستند و هر کدام از آن ها در بسته بندی جدا عرضه می­ گردند. سایه چشم های کرمی مثل سایه های جامد احتمال ریزش و پخش شدن زیر چشم را ندارند و تمیزی خاصی به آرایش شما می دهند.
  4. سایه چشم مدادی: استفاده از این نوع سایه ها از راحتی زیادی برخوردار است ولی کیفیت و پخش پذیری آن ها ضعیف تر است. سایه چشم های مدادی در رنگ های مات و براق تولید می ­شوند و نوع ضد آب نیز دارند. تفاوت سایه چشم مدادی با مداد های چشم در ابعاد آن ها می ­باشد، که مداد های سایه کمی پهن تر هستند.

ترکیب رنگ های موجود درسایه چشم می­ تواند به چند صورت مختلف شکل بگیرد:

 دسته اول به طور کامل در پالت از رنگ های مات استفاده شود، دسته دوم به طور کامل از رنگ های براق و اکلیلی استفاده شود و دسته سوم ترکیب رنگ های براق و مات باشد. در ادامه به توضیح هر یک از این ها می ­پردازیم:

سایه چشم مات: این سایه ها از خود درخششی ندارند و نور را منعکس نمی کنند. از این سایه ها بیشتر به عنوان پایه کار استفاده می شود.

سایه چشم براق: این دسته از سایه ها خود دارای براقیت هستند و درخشش به خصوصی دارند و زیبایی چشم هارا دوچندان می کنند و با قرار گرفتن در بین خطوط پشت پلک قدرت تمیزی میکاپ را نیز بالا می برند.

البته نوع دیگری هم از سایه چشم به نام سایه های گلیتری در بازار عرضه می­شود. تفاوت چشمگیر این نوع سایه با سایه های براق این است که دانه بندی آن ها درشت تر است و برای نگه داشتن آن­ها در پشت پلک احتیاج به چسب سایه داریم.

ویژگی های فرمول سایه چشم آتامان:

  1. ماندگاری طولانی مدت
  2. سبک با پخش پذیری رنگ بالا
  3. پر کردن خطوط پلک
  4. درخشندگی زیاد
  5. مناسب برای انواع پوست
  6. عدم ایجاد حساسیت
  7. مقاوم در برابر آب و تعریق
  8. قیمت تمام شده بسیار مناسب
  9. در دسترس بودن تمام مواد تشکیل دهنده در بازار مواد شیمیایی ایران و همچنین واحد فروش مواد اولیه شرکت آتامان

و بسیاری مزیت های دیگر

مواد تشکیل دهنده سایه چشم:

عامل درخشان کننده:

برای اینکه سایه چشم شما براقیت و زیبایی منحصر به فرد را داشته باشد باید از عوامل درخشان کننده در آن استفاده کنید که جزء عوامل بسیار موثر در آن می ­باشد.

عامل امولسیون کننده:

همانند بسیاری دیگر از محصولات، در این محصول نیز، به یک عامل امولسیون کننده مناسب نیاز داریم. این عامل باعث می شود که مواد استفاده شده خیلی خوب و یکدست در کنار هم قرار گیرند.

روغن های معدنی:

استفاده از روغن های معدنی باعث پخش پذیری بهتر رنگ و یکدست شدن آن در محصول می­شود. همچنین دارای خواص بسیار زیادی برای نرم کنندگی پلک نیز می­ باشند.

عامل تثبیت کننده:

یکی دیگر از مهم ترین اجزا تشکیل دهنده سایه چشم عامل تثبیت کننده می ­باشد. زیرا در ابتدا اولین انتظار هر فرد ماندگاری بالای سایه چشم روی پلک است.

عامل پر کننده:

از آنجاییکه محصولات آرایشی و بهداشتی مانند سایه چشم بیس معدنی دارند و عوامل موثر آنها که در واقع رنگ ها می باشند، مقادیر کمی از آنها مورد استفاده قرار می گیرد، برای رسیدن به درصد های وزنی باید از مواد پر کننده یا فیلر استفاده کرد.

فرمولاسیون پیشنهادی:

ردیفمواد تشکیل دهندهدرصد جرمی
1عامل درخشان کننده 10
2پرکننده ها 45
3عامل نرم کننده 15
4امولسیفایر 10
5روغن های معدنی 10
6رنگ 10

دوستان عزیز دقت کنید که این فرمولاسیون در واقع به منظور آشنایی شما با مواد تشکیل دهنده این محصول است و همان طور که از نامش پیداست پیشنهادی بوده و با فرمولاسیون اصلی کاملا متفاوت است. عزیزانی که تمایل دارند دفترچه فرمولاسیون اصلی و روش تهیه این محصول را در اختیار داشته باشند می توانند با شماره های زیر با ما در تماس باشند.

021-44444502

021-44413413

021-46132807

به قلم و با همکاری سرکار خانم مینا بختیاری



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *