فرمول شامپو فری سولفات (free sulfate shampoo)

فرمول شامپو فری سولفات (free sulfate shampoo)

واحد آزمایشگاه شرکت فنی و مهندسی کیمیا صنعت آتامان افتخار دارد که در راستای اهداف شرکت با دیگر واحد های فعال، همگام بوده و در تهیه و ارائه فرمولاسیون محصولات آرایشی و بهداشتی، شوینده ها و پاک کننده ها تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بتوانیم در راه اندازی خطوط تولید محصولات ذکر شده در کنار شما عزیزان باشیم.

در این مقاله ما به معرفی شامپو فری سولفات می پردازیم.

شامپو فری سولفات (free sulfate shampoo):

آیا تا کنون خواندن مواد تشکیل دهنده شوینده ها برای شما جالب بوده است؟ برای مثال اگر از روی کنجکاوی مواد تشکیل دهنده شامپو ها را از روی برچسب های آنها خوانده باشید، نام موادی همچون سدیم لورت سولفات و یا سدیم لوریل سولفات را حتما مشاهده کرده اید. این مواد جزو سورفکتانت های آنیونی هستند که برای از بین بردن چربی و آلودگی فوق العاده عمل می کنند و موهای شما را بعد از هر بار شستشو تمیز می کنند. سولفات ها مواد ایمنی هستند و خطری برای افراد ایجاد نمی کنند اما برای همه مناسب نیستند و در صورت استفاده مداوم از آنها می توانند مشکلاتی را برای موی سر به وجود بیاورند. برای مثال به افرادی که از رنگ مو استفاده کرده اند یا افرادی که مو های خود را کراتینه کرده اند، توصیه می شود که حتما از شامپو های فری سولفات استفاده کنند. سولفات موجود در شامپو های معمولی به کوتیکول های مو نفوذ کرده و باعث می شود رنگ مو سریع تر از بین برود و حتی سولفات ها ممکن است به پروتئین های طبیعی مو حمله کرده و در نهایت مو ها را دچار آسیب کنند. همچنین افرادی که مو های خشک، شکننده و آسیب دیده دارند نیز بهتر است از شامپو های فری سولفات استفاده کنند.

سولفات ها همانقدر که در از بین بردن کثیفی موهای شما موثر هستند، می توانند روغن های طبیعی ضروری را نیز از موهای شما پاک کنند. پاک کردن این روغن‌ها با شامپو های دارای سولفات می‌تواند منجر به تیرگی، شکنندگی و ضعیف شدن مو ها شود. شامپوهای بدون سولفات، کوتیکول را باز نمی گذارند، روی پروتئین های طبیعی تأثیر منفی نداشته و در نهایت روغن های طبیعی را به طور کامل از بین نمی برند. یکی از مزایای استفاده از شامپوهای بدون سولفات این است که تار موی شما درخشش طبیعی و سالم خود را از دست نمی دهند. شامپوهای فری سولفات عاری از هرگونه ترکیبات سولفات دار هستند و از این بابت ممکن است غلظت آنها و نیز میزان کف کنندگی آنها به نسبت شامپو های حاوی سولفات کمتر باشد، اما این دلیل بر عدم پاک کنندگی مناسب آنها نیست. متاسفانه بیشتر افراد در جامعه بر این باورند که شامپوی مناسب حتما باید کف زیادی داشته باشد تا قدرت پاک کنندگی آن را باور کنند.

گاهی اوقات به دلیل تنوع بسیار زیاد محصولات مختلف در بازار، انتخاب یک شامپوی مناسب برای افراد بسیار مشکل است. برای اینکه انتخاب درستی داشته باشید باید حتما از برند های خوب و ترجیحا شناخته شده استفاده کنید. اما در این بین برند های داخلی دیگری نیز هستند که کمتر شناخته شده اند ولی به دلیل داشتن استاندارد های لازم و تاییدیه سازمان های مربوطه، می شود از آنها استفاده کرد. همان طور که می دانید، تفاوت قیمت بسیار بالایی در این بین وجود دارد که همین موضوع باعث می شود با یکبار امتحان کردن برند های کمتر شناخته شده و در صورت رضایت، آنها را جایگزین محصولات گران قیمت با کیفیت مشابه کرد.

شرکت کیمیا صنعت آتامان با بهره گیری از بهترین و زبده ترین کارشناسان خود در زمینه تهیه فرمولاسیون های محصولات شوینده، آرایشی و بهداشتی، موفق به فرموله کردن شامپو بدون سولفات شده و ما به شما تضمین می دهیم که کیفیت محصول ما، چه از لحاظ شکل ظاهری و چه از لحاظ کاراریی می تواند با بهترین محصولات موجود در بازار رقابت کند.

فرمول شامپوی فری سولفات

ویژگی های مهم شامپو فری سولفات آتامان:

  1. تقویت مو های آسیب دیده
  2. افزایش درخشندگی مو
  3. حفظ رطوبت کافی و مناسب برای مو و پوست سر
  4. حفظ روغن های طبیعی موجود در مو و پوست سر
  5. افزایش طول عمر مو های رنگ شده و کراتینه
  6. ترمیم کننده مو های آسیب دیده
  7. عدم ایجاد حساسیت و تحریک پوست سر و جلوگیری از التهاب احتمالی آن
  8. جلوگیری از دوشاخه شدن و یا اصطلاحا حالت موخوره و شکستگی مو
  9. کاملا بی خطر برای محیط زیست
  10. پایدار کننده مو های کراتینه شده
  11. قیمت تمام شده بسیار مناسب
  12. ویسکوزیته بسیار خوب و قابل قبول
  13. در دسترس بودن تمام مواد تشکیل دهنده در بازار مواد شیمیایی ایران و همچنین واحد فروش مواد اولیه شیمایی شرکت آتامان
  14. و بسیاری مزیت های دیگر…

– مواد تشکیل دهنده:

عامل پاک کننده:

برای جایگزین کردن مواد حاوی سولفات باید از سورفکتانت هایی که بدون سولفات هستند استفاده کنیم. برای این منظور می توان از خانواده سورفکتانت های غیر یونی مانند کوکونات فتی اسید دی اتانول آمید و یا سورفکتانت های آمفوتری مانند کوکوآمیدو پروپیل بتائین استفاده کرد. هرچند عوامل بسیار بهتری نیز هستند که استفاده از آنها می تواند نتیجه بسیار بهتری داشته باشد. برای آگاهی از اسم، مشخصات و درصد استفاده از این مواد می توانید به دفترچه اصلی فرمولاسیون مراجعه کنید.

عامل نرم کننده:

برای این منظور می توان از مواد نرم کننده ای مانند پلی کواترنیوم 10، پلی کواترنیوم 7، گلیسیرین، سیکلوپنتا سیلوکسان و یا دایمتیکون استفاده کرد. استفاده از عامل نرم کننده خوب و سازگار با مابقی مواد تشکیل دهنده نتیجه بهتری را بهمراه خواهد داشت. همچنین برخی عصاره های گیاهی نیز بسیار کارآمد بوده و استفاده از آنها نیز می تواند عملکرد شامپو ها را بهتر کند.

عامل کی لیت کننده:

در بیشتر موارد برای این منظور از نمک سدیم اتیلن دی آمین تترا استیک اسید استفاده می شود. این ماده یک جامد آمینو کربوکسیلیک اسید محلول در آب است. از این ماده به صورت گسترده برای انحلال آهک استفاده می شود. این ماده عامل کی لیت ساز است که با دسته ای از نمک ها تولید و با قدرت به یون های فلزات می چسبد و کاربرد گسترده ای در کشاورزی، صنایع غذایی، شوینده ها، دترجنت ها، کاغذ ها، و تصفیه پساب دارد. در صنعت عمدتا برای جداسازی یون های فلزی در محلول های آبی از آن استفاده می شود. در برخی از مواد خوراکی به عنوان نگهدارنده و یا پایدار کننده اضافه می شود تا از رنگ زدایی اکسایشی کاتالیز شده توسط یون های فلزی جلوگیری نماید.

عامل تنظیم کننده pH:

تنظیم بودن pH شامپو بسیار مهم است، چرا که اگر خارج از محدوده استاندارد باشد می تواند مشکلات زیادی را برای مصرف کننده بهمراه داشته باشد. برای این منظور اگر نیاز باشد که pH را قلیایی تر کنیم، می توانیم از موادی همچون تری اتانول آمین و اگر نیاز باشد آن را اسیدی کنیم، از اسید سیتریک استفاده کنیم.

عامل امولسیون کننده:

برای اینکه محصول نهایی کاملا یکدست و یکنواخت باشد و هیچ گونه دوفازی در آن مشاهده نشود، می توان از امولسیفایر های مناسب شوینده ها استفاده کرد. موادی همچون گلیسیرین مونو استئارات، اتیلن گلایکول مونو استئارات، خانواده پلی اتیلن گلایکول ها و دیگر امولسیفایر ها استفاده کرد.

عامل تقویت کننده:

برای اینکه یک شامپوی با کیفیت داشته باشیم، می توان از مواد تقویت کننده استفاده کرد. این مواد باعث تقویت ریشه و ساقه شده و از ضعیف شدن و ریزش مو ها جلوگیری می کنند. همچنین عوامل تقویت کننده می توانند باعث افزایش درخشندگی و شادابی مو ها شوند.

فرمولاسیون پیشنهادی

ردیفمواد تشکیل دهندهدرصد جرمی
1عامل پاک کننده5
2عامل امولسیون کننده5
3عامل تقویت کننده2
4عامل کی لیت کننده1
5عامل تنظیم کنندهpH1
6عامل نرم کننده5
7حلال81

دوستان عزیز دقت کنید که این فرمولاسیون در واقع به منظور آشنایی شما با مواد تشکیل دهنده این محصول است و همان طور که از نامش پیداست پیشنهادی بوده و با فرمولاسیون اصلی کاملا متفاوت است. عزیزانی که تمایل دارند دفترچه فرمولاسیون اصلی و روش تهیه این محصول را در اختیار داشته باشند می توانند با شماره های زیر با ما در تماس باشند.

021-44444502

021-44413413

021-46132807



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *