فرمول ژل تونر

فرمول ژل تونر

فرمولاسیون ژل تونر در واحد آزمایشگاه شرکت کیمیا صنعت آتامان تهیه شده و تمامی تست های لازم را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

پوست صورت تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره دارد و هر چه پوست صاف تر، زیبا تر و شفاف تر باشد، زیبایی افراد نیز بیشتر می شود. در نتیجه اشخاصی که به زیبایی خود بسیار اهمیت می دهند باید حتما رسیدگی به پوست خود را جدی بگیرند و مراقبت های مورد نیاز را انجام دهند تا زیبایی پوست و چهره آنها افزایش یابد. علاوه بر زیبایی، بی شک داشتن پوستی سالم برای تمام افراد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از این رو خیلی از مردم همیشه در تلاش هستند تا پوستی شاداب، با طراوت و جوان داشته باشند. این حساسیت در بین خانم ها بیشتر بوده و آنها برای این منظور وقت و هزینه های زیادی را در نظر می گیرند. مهم ترین عضو بدن در زیبایی قطعا صورت است. آنهایی که صورت های زیبایی دارند حتما قدر دان این نعمت بزرگ هستند. افرادی هم که در صورت خود نقص هایی می یابند، در صدد برطرف کردن آن هستند و تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا صورتی بی عیب و نقص و یا حداقل کم عیب داشته باشند. برای اینکه دیرتر از حد معمول دچار پیری مخصوصا در ناحیه پوست صورت شوید، باید هرچند وقت یکبار به یک پزشک متخصص مراجعه کرده و معاینه شوید که اگر مشکلی دارید و یا در آینده نزدیک ممکن است دچار مشکلی شوید؛ به موقع برای درمان اقدام کنید. در اینصورت هم نتیجه بهتری خواهید داشت، هم هزینه های کمتری متحمل می شوید. اما دقت داشته باشید که اگر همیشه برای پاکسازی و سم زدایی و همچنین ترمیم سلول های پوستی خود وقت گذاشته و این کار ها را به طور منظم انجام دهید، تنها در موارد بسیار نادر است که احتمال دارد در بلند مدت دچار پیری پوست، چین و چروک و غیره شوید.

در ادامه به معرفی تونر های پوستی که یکی از بهترین محصولات در زمینه پاک کننده های صورت هستند می پردازیم.

تونرها محصولاتی هستند که مهم ترین وظیفه شان شستشو و تمیز کردن پوست است. این محصولات همچنین مرطوب کننده‌ و تقویت کننده بوده و به شادابی، طراوت، نرمی و آبرسانی پوست کمک می‌کنند.

تونرهای پوستی

​​​​​​تونرهای پوست به نام‌های مختلفی از جمله فرشنرها، لوسیون های شفاف کننده، جمع کننده پوست و … نامیده می‌شوند. این محصولات در حالت های مایع، ژل و کرم در دسترس هستند. تونرها هنگامی که بوسیله پد پنبه ای بر روی پوست استفاده می‌شوند، اثر دوده و چرک، باقیمانده‌های صابون یا پاک‌کننده‌های امولسیون و هر گونه تکه‌های پوست مرده را از بین می‌برند. تونرها قبل از استفاده از مرطوب کننده یا کرم فونداسیون مایع، پوست را تمیز، تازه و تقویت می‌کنند.

جز فعال این محصولات مواد قابض (سفت کننده) هستند و به همین دلیل ویژگی‌های زیر را به درجات مختلف نشان خواهد داد. احساس سفت شدن پوست، شق و رق شدن موها، کاهش موقت اندازه منافذ، حذف و کاهش چربی پوست، ضد تعریق، انعقاد سریع خون از زخم تازه و التیام پوست. موادی که خواص سفت کنندگی دارند.

تونرهای پایه پوست شامل مواد قابض، آب، مرطوب کننده و نگهدارنده هستند. اتانول دناتوره شده (بی اثر) معمولا به عنوان ماده سفت کننده در سطوح ۵ تا ۲۵ % استفاده می‌شود.

لوسیون های قابض

لوسیون های قابض در کنترل پوست خیلی چرب و یا مستعد آکنه مفید هستند. این محصولات اغلب حاوی سطوح بالایی از اتانول و گاهی ایزوپروپانول هستند که خواص حلالیت قوی تر و  هم چنین خواص سفت کنندگی بالایی دارند. اتانول یک عامل ضد عفونی‌کننده و ضد میکروب موثر است و تبخیر آن از پوست، احساس خنک کنندگی خوشایندی را ایجاد می‌کند. در محصولات ضدآکنه، عوامل ضد باکتریایی مثل کلروکسیلنول، تریکلوزان و بنزآلکونیوم کلرید را برای به حداقل رساندن تعداد باکتری ها می توان در نظر گرفت. عوامل کراتولیتیک، مانند سالیسیکلیک اسید، به عنوان لایه بردار در نظر گرفته می‌شوند. ​

تونرهای مخصوص پوست خشک/ معمولی

تونرهای مخصوص پوست خشک و نرمال اغلب برپایه الکل های با قدرت الکلی پایین تر تولید می شوند. در حال حاضر تونرهای بدون الکل بیشتر ترجیح داده می‌شوند، چون الکل می‌تواند باعث خشکی پوست شود و حالت طبیعی بر روی پوست ایجاد نکند. از منتول می توان به جای اتانول برای ایجاد احساس خنک‌کننده مشابه استفاده کرد. در سال‌های اخیر بسیاری از مرطوب کننده‌ها مانند سدیم هیالورونات، مشتقات سیلیکون مانند کوکتل دی متیکون، جوجوبا اتوکسیلات، پانتول و مشتقات ویتامین E محلول در آب جهت استفاده در فرمولاسیون تونر ها مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده از یک تونر مناسب تاثیر زیادی در مراقبت روزانه پوست دارد. تونرهای خوب با فرمولاسیون مناسب، سرشار از ترکیبات مفیدی هستند که می‌توانند بر حس و حال پوست شما تاثیر بگذارند. هدف استفاده از تونرها احیا و تغذیه پوست، پس از پاک کردن آرایش و شستشوی آن است. موضوعی که می‌تواند نقش مهمی در کمک به سلامت پوست داشته باشد. در گذشته بسیاری از مردم باورشان این بود که این نوع محصولات، به دلیل وجود الکل در ترکیبات خود رطوبت پوست را از بین می‌برند، اما واقعیت این است که یک تونر مناسب سرشار آنتی اکسیدان‌ها، ترکیبات احیا کننده و ترمیم کننده است که پوست را تغذیه کرده و نقش مهمی در سلامت آن دارد.

تونرها به بستن منافذ و سفت شدن شکاف‌های سلولی کمک می‌کنند، در عین حال باعث کاهش نفوذ ناخالصی‌ها و آلودگی‌های محیطی به پوست می‌شوند. آنها می‌توانند یک لایه‌ی محافظتی روی پوست ایجاد کنند تا از نفوذ کلر و مواد معدنی موجود در آب لوله کشی (به پوست) جلوگیری شود.

برای تنظیم pH پوست صورت می توانید از یک تونر مناسب استفاده کنید. pH پوست صورت در حالت عادی اسیدی بوده و در محدوده 6-5، قرار دارد. از این رو زمانی که شما پوست صورتتان را با صابون می شورید، به دلیل قلیایی بودن آن، pH پوست صورت بهم خورده و بهتر است سریع به حالت عادی خود برگردد. به همین دلیل شما می توانید از یک تونر برای این منظور استفاده کنید.

تونر هایی که حاوی مواد آبرسان هستند، کمک زیادی به آبرسانی پوست و سلول های آن کرده و باعث می شوند تا پوست صورت شما شاداب و با طراوت هرچه بیشتر دیده شود.

در نهایت می توان به خاصیت مرطوب کنندگی پوست صورت توسط این محصولات کاربردی اشاره کرد.

تا جایی که ممکن است سعی کنید از تونری که حاوی اتانول، منتول یا سایر ترکیبات تحریک کننده پوست است، اجتناب کنید. به این دلیل که ترکیبات گفته شده، باعث قرمزی و التهاب پوست شده و علیه مواد مغذی (که پوست را سالم نگه می‌دارند) عمل می‌کنند و در بلند مدت می توانند باعث آسیب های بیشتری شوند.

  • ویژگی های ژل تونر آتامان:
  1. تمیز کنندگی بسیار خوب در عین ملایم بودن آن
  2. حاوی مواد موثره برای جوانسازی پوست
  3. بالابردن میزان شادابی و طراوت پوست پس از استفاده
  4. تنظیم کننده pH پوست
  5. کاهش دهنده میزان کثیفی و آلودگی پوست
  6. از بین برنده تیرگی پوست و کمک به شفاف سازی آن
  7. از بین برنده آکنه های پوستی به مرور زمان
  8. پاک کننده منافذ پوستی و جلوگیری کننده از بروز مشکلات پوستی
  9. حاوی مواد آنتی اکسیدان، ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز پوست
  10. مرطوب کننده پوست
  11. حاوی مواد آبرسان
  12. از بین برنده چربی های اضافی پوست
  13. کاملا ایمن و بدون هیچ گونه آسیب رسانی به پوست صورت
  14. قیمت تمام شده بسیار مناسب
  15. در دسترس بودن تمام مواد تشکیل دهنده در بازار مواد شیمیایی ایران و همچنین واحد فروش مواد اولیه شیمایی شرکت آتامان

و بسیاری مزیت های دیگر

  • مواد تشکیل دهنده

عامل ژل کننده

استفاده از یک عامل ژل کننده ایمن از اهمیت بالایی در این فرمولاسیون برخوردار است. برای این منظور می توانید از پلیمر های ساخته شده از اسید آکریلیک که در بازار وجود هستند، استفاده کنید.

عامل تمیز کننده

برای این منظور باید از سورفکتانت هایی ملایم که خاصیت پاک کنندگی خوبی نیز دارند استفاده کنید. دقت کنید که یک شوینده ملایم شوینده‌ای است که آلودگی‌ و بقایای کرم‌ها و لوازم آرایشی را از روی پوست پاک کند و سبب تحریک پوست، خشکی و قرمزی آن نشود. همچنین در نظر داشته باشید که این عوامل شست و شو دهنده نباید در حین استفاده کف کنند.

عامل مرطوب کننده

حفظ رظوبت کافی و مورد نیاز برای پوست امری بسیار حیاتی است. اکثر شوینده ها پس از استفاده رطوبت پوست را از بین می برند و آن را خشک می کنند. برای مقابله با این کار باید در فرمولاسیون تولید این محصول شست و شو دهنده صورت حتما از یک عامل مرطوب کننده و نرم کننده استفاده کنید. برای این منظور می توانید از گلیسیرین و با مواد مشابه استفاده کنید.

عامل تنظیم کننده pH

برای اینکه pH پوست صورت پس از شست و شو به حالت اولیه خود برگردد، باید از یک عامل تنظیم کننده خوب استفاده کنید. دقت داشته باشید که pH پوست صورت در حالت عادی اسیدی بوده و در محدوده 6-5 قرار دارد.

عامل ضد التهاب

پس از استفاده از تونر ممکن است برخی از افراد که پوست های حساس تری دارند، به دلیل مواد شیمایی استفاده شده در تونر ها، پوست صورتشان ملتهب شده و از خود واکنش هایی نشان دهد. برای جلوگیری از بروز این مشکل احتمالی بهتر است در فرمولاسیون تولید تونر ها از موادی که ضد التهاب هستند استفاده کنید.

  • فرمولاسیون پیشنهادی
درصد جرمیمواد تشکیل دهندهردیف
2عامل ژل کننده1
5عامل مرطوب کننده2
5عامل امولسیون کننده3
2عامل ضدالتهاب4
2عامل تنظیم کننده pH5
10عامل تمیز کننده6
74حلال7
جدول عوامل تشکیل دهنده

دوستان عزیز دقت کنید که این فرمولاسیون در واقع به منظور آشنایی شما با مواد تشکیل دهنده این محصول است و همان طور که از نامش پیداست پیشنهادی بوده و با فرمولاسیون اصلی کاملا متفاوت است. همچنین در نظر داشته باشید که این محصول در اشکال دیگری همچون مایع (لوسیون) و کرم نیز وجود دارد. واحد آزمایشگاه آتامان فرمولاسیون آن ها را نیز در اختیار دارد. عزیزانی که تمایل دارند دفترچه فرمولاسیون اصلی و روش تهیه این محصول را داشته باشند می توانند با شماره های زیر با ما در تماس باشند.

021-44444502

021-44413413

021-46132807



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *