فرمول کرم ضد آفتاب

فرمول کرم ضد آفتاب

واحد آزمایشگاه شرکت فنی و مهندسی کیمیا صنعت آتامان افتخار دارد که در راستای اهداف شرکت با دیگر واحد های فعال، همگام بوده و در تهیه و ارائه فرمولاسیون محصولات آرایشی و بهداشتی، شوینده ها و پاک کننده ها تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا بتوانیم در راه اندازی خطوط تولید محصولات ذکر شده در کنار شما عزیزان باشیم.

نمونه تولید شده در واحد آزمایشگاه آتامان

در این مقاله به معرفی کرم های محافظت کننده از پوست در برابر اشعه خورشید می پردازیم.

همانطور که می دانید، بخش عمده دستگاه پوششی بدن را پوست تشکیل داده است. از این رو این قسمت از بدن از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید. آفتاب سوختگی یکی از آزار دهنده ترین مشکلاتی است که در فصل تابستان بیشتر با آن درگیر هستیم. علاوه بر دردی که از آفتاب سوختگی ناشی می شود، این اتفاق برای سلامتی انسان بسیار مضر بوده و باید از بروز آن جلوگیری کرد. از طرفی بیماری سرطان پوستی که بسیار هم خطرناک است، به نام ملانوما جزو جدی ترین سرطان های پوستی است که باید حتما برای پیشگیری از آن اقداماتی صورت بگیرد. خوشبختانه این بیماری با انجام اقداماتی قابل پیشگیری است و می توان با محافظت از پوست در برابر نور خورشید از آن جلوگیری کرد. نور خورشید برای پوست و دیگر اعضای بدن، خاصیت های زیادی دارد ولی باید آن را تحت کنترل داشته باشیم. نور خورشید جریان خون را افزایش داده و فشار خون را کاهش می‌دهد و در خون سازی نیز نقش مهمی دارد. همچنین سنتز ویتامینD در بدن، از طریق نور خورشید در پوست اتفاق می افتد و اثر منفی نور خورشید بر روی پوست به دلیل وجود اشعهUV در نور خورشید است که باید کنترل شود. در واقع این اشعه از سه قسمت تشکیل شده است که شامل UVA,UVB و UVC است. خوشبختانه اشعه UVC به دلیل وجود لایه اوزون به سطح زمین نمی‌رسد، اما UVA و  UVB به سطح زمین می‌رسند و وارد پوست انسان می‌شوند. برای اینکه محافظت حداکثری از پوست خود در برابر این اشعه های مضر داشته باشید، حتما باید تمامی قسمت هایی از بدنتان را که در معرض نور خورشید قرار می گیرد را مورد توجه قرار داده و با کرم های مخصوص و استاندارد پوشش دهید. اگر قرار است مدت طولانی در معرض نور خورشید باشید باید در فاصله 4-2 ساعت ضدآفتاب خود را مجددا استفاده کنید. همچنین اگر صورت خود را شسته و یا به دلیل ورزش کردن، تعریق زیادی داشته اید نیز باید آن را دوباره اعمال کنید. البته در این مورد می توانید از کرم های ضد آفتاب که ضد آب نیز هستند استفاده کنید. این امر در مورد شنا در استخر های روباز نیز صدق می کند.

دقت داشته باشید که نور خورشید در تمامی فصول سال می تواند به شما آسیب برساند، اما بیشتر مردم به اشتباه فکر می کنند که تنها در فصل تابستان این عوارض وجود دارد. به دلیل اینکه این آسیب ها در فصل تابستان بیشتر از فصول دیگر سال است، باید برای محافظت از پوست در این فصل حساسیت بیشتری داشته باشیم. یکی از مهم ترین کارهایی که می تواند از پوست شما در برابر این آسیب ها محافظت کند، استفاده از کرم های ضد آفتاب است. کرم ضدآفتاب از پوست در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می‌کند، بر این اساس باید جزئی جدایی ناپذیر از وسایل بهداشتی مورد استفاده توسط هر فرد باشد. استفاده از این محصولات باید بصورت مداوم باشد تا از بروز مشکلات جلوگیری شود. متاسفانه افراد زیادی این موضوع را جدی نمی گیرند و همیشه در معرض بیماری های ناشی از عدم استفاده از این محصولات هستند. بعضی ها هم گاها به فکر می افتند و از آن استفاده می کنند. اما نکته ای خیلی اهمیت دارد این است که شما باید از کرمی استفاده کنید که کیفیت بالایی داشته باشد. متاسفانه امروزه نه تنها در این بخش بلکه در بیشتر بخش های دیگر محصولات تقلبی و بی کیفیت خیلی راحت وارد بازار شده و به دلیل قیمت بالای محصولات اصلی، بسیاری از افراد ترجیح می دهند که از این محصولات استفاده کنند.

در ادامه به معرفی یک کلمه بسیار کاربردی در این حوزه می پردازیم.

عامل محافظت کننده در برابر نور خورشید یا Sun Protection factor، که با نام مخفف SPF، شناخته می شود. همان طور که احتمالا بارها این کلمه یا حروف را در مورد کرم های ضد آفتاب شنیده اید، این کلمه بسیار کاربردی است و عدد آن برای انتخاب کرم ضدآفتاب حائز اهمیت است. بطور مثال کرمی که SPF آن 30 باشد را در نظر بگیرید، فردی که از ضد آفتاب استفاده نکرده باشد، تقریبا بعد از حدود 20 دقیقه ممکن است دچار آفتاب سوختگی شود، اما فردی که از این کرم استفاده کند، 20×30 دقیقه بعد ممکن است دچار آفتاب سوختگی شود. بصورت کلی می توان گفت که ضد آفتاب ها از نظر محافظت از پوست در برابر نور خورشید متفاوت هستند. محافظت ضدآفتاب با SPF 15 حدود %92، با SPF 30، حدود%96، با SPF 50 حدود %98 خواهد بود. این درصد ها مربوط به محصولات کاملا استاندارد و مورد تایید هستند.

  • ویژگی های کرم ضد آفتاب آتامان
  1. قابل تنظیم بودن میزان spf
  2. جذب خیلی خوب روی پوست
  3. پیشگیری کننده از بیماری های خطرناک پوستی
  4. جلوگیری کننده از به وجود آمدن چین و چروک
  5. عدم ایجاد جوش، حساسیت، قرمزی و التهاب روی پوست
  6. بسیار سبک و با پخش پذیری خیلی خوب
  7. جلوگیری از ایجاد لک و تیرگی روی پوست
  8. پوشاننده نواقص سطحی روی پوست
  9. کاهش دهنده خطرات ناشی از تابش نور خورشید بر روی نواحی مختلف پوست
  10. پیشگیری از پیری پوست
  11. خاصیت برنزه کردن پوست
  12. مقاوم در برابر آب و تعریق
  13. قیمت تمام شده بسیار مناسب
  14. در دسترس بودن تمام مواد تشکیل دهنده در بازار مواد شیمیایی ایران و همچنین واحد فروش مواد اولیه شرکت آتامان

و بسیاری مزیت های دیگر

  • مواد تشکیل دهنده

عامل نرم کننده

کرم ضد آفتاب نیز همانند دیگر کرم ها، حاوی مواد نرم کننده است. وجود عامل نرم کننده در ساختار کرم ها بسیار حائز اهمیت است. این مواد لطافت و نرمی را برای پوست به ارمغان می آورند. پوست‌ اگر خشک، چرب یا ترکیبی از هر دو باشد، نیاز به نرم کننده دارد. زیرا نرم‌ کننده‌ها روند فرسایش پوست را به تعویق می‌اندازند و از آن در برابر تغییرات ناگهانی آب و هوا محافظت می‌کنند.

عامل امولسیون کننده

ترکیب مواد مختلف در این فرمولاسیون نیازمند یک ماده امولسیون کننده خوب است. امولسیون ها مخلوط های نسبتا پایداری از آب و روغن هستند که با استفاده از یک امولسیون کننده بدست می آیند. به طور مثال کرم ها و لوسیون های آرایشی، امولسیون هستند.

عامل جذب کننده اشعه uv

مهم ترین عامل در ترکیب این محصول، عامل جاذب اشعه uv است. این ماده باید ایمن باشد و سلامتی انسان و محیط زیست را به خطر نیندازد. سه نوع اشعه ماوراء بنفش با توجه به طول موج آنها وجود دارد. آنها از نظر فعالیت بیولوژیکی و میزان نفوذ به پوست متفاوت هستند. هرچه طول موج کوتاه تر باشد، اشعه ماوراء بنفش مضرتر است. با این حال، طول موج کوتاه تراشعه ماوراء بنفش کمتر قادر به نفوذ به پوست است.

عامل مرطوب کننده

این مورد نیز همانند عامل نرم کننده در فرمولاسیون اکثر کرم ها، مشترک بوده واز آن به منظور حفظ رطوبت کافی برای پوست استفاده می شود. زمانی که سرعت تبخیر رطوبت پوست افزایش یابد، پوست خشک شده و علائم خشکی پوست خود را نشان می دهند. عواملی مانند هوای گرم و خشک، شستشو، افزایش سن و برخی از بیماری ها موجب تشدید TEWL یا تبخیر پوستی می شوند. مرطوب کننده ها موادی در دسترس بوده و به راحتی می توان از آنها استفاده کرد.

  • فرمولاسیون پیشنهادی
ردیفمواد تشکیل دهندهدرصد جرمی
1عامل نرم کننده5
2عامل مرطوب کننده5
3عامل امولسیون کننده10
4عامل جذب کننده uv2
5حلال78

این فرمولاسیون در واقع به منظور آشنایی شما با مواد تشکیل دهنده این محصول است و کاربردی نیست. عزیزانی که تمایل دارند دفترچه اصلی فرمولاسیون و روش تولید کرم ضد آفتاب را داشته باشند، می توانند از طریق شماره های زیر با ما در تماس باشند.

021-44444502

021-44413413

021-46132807



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *