فرمول لاک ناخن پلاستیکی (نمازی)

فرمول لاک ناخن پلاستیکی (نمازی)

در این مقاله ما به معرفی لاک ناخن و مخصوصا نوع پلاستیکی یا نمازی آن می پردازیم.

لاک نمازی

تجارت لوازم آرایشی یکی از پر سودترین تجارت ها در جهان بوده و گردش مالی بسیار بالایی در این تجارت وجود دارد. بررسی آمارهای جهانی نشان از گردش مالی 56.7 میلیارد دلاری در این صنعت در سال 2019 دارد که با کد 3304 به ثبت رسیده است. در همه جای دنیا خانم ها علاقه زیادی به داشتن ظاهری زیباتر و جذاب تر دارند، به همین دلیل است که آنها از لوازم آرایشی مختلف استفاده می کنند. آنها در کنار آرایش مو و صورت توجه خاصی نیز به لاک زدن دارند، از این رو لاک ناخن جزو محبوب ترین و پر کاربرد ترین لوزام آرایشی است. لاک ناخن علاوه بر این که جلوه زیبایی به دست‌ها و پاها می‌دهد، می تواند با رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی که دارد با لباس‌ها و تیپ‌های مختلف ست شده و استایلی شیک ایجاد ‌کند. در این بین بیشتر بانوان بر این باور هستند که خرید لاک و استفاده از آن صرفاً جنبه‌ زیبایی دارد؛ اما بهتر است در کنار زیبایی با فواید استفاده از لاک نیز آشنا شویم. در سال های اخیر، صنعت لاک ناخن با توسعه تکنیک های لاک با ماندگاری بیشتر متحول شده است. اما چیزی که بیشتر حائز اهمیت است، وجود پرسش هایی اغلب در مورد تأثیر این محصولات مختلف بر روی ناخن ها بوده که ذهن افراد در این زمینه را درگیر خود کرده است. بصورت کلی می توان گفت که لاک هم دارای خواص و هم دارای مضراتی است که در ادامه به برسی اجمالی آنها می پردازیم. لاک های معمولی به سرعت و به راحتی با پاک کننده ناخن بر پایه استن پاک می شود. از آنجایی که استن می تواند خشن، خشک کننده و آسیب رسان باشد، زمان تماس کمتر ممکن است به معنای آسیب کمتر به صفحه ناخن، پوست و کوتیکول باشد. برخی از رنگ ها، به خصوص رنگ های تیره تر، می توانند باعث تغییر رنگ غیر دائمی ناخن ها شوند. این ترکیب تزئین کننده ناخن همچنین می‌تواند از سطح ناخن در برابر شکنندگی و خشکی محافظت کرده و حتی از تبخیر آب صفحه ناخن جلوگیری کند. لاک ناخن یک محصول سوسپانسیونی است که در آن ذرات رنگ فقط برای مدت زمان نسبتا کوتاهی به ندرت بیش از 2یا 3 سال می‌تواند توسط حلال نگه داشته شوند. تکان دادن یک ظرف لاک ناخن قبل از استفاده به بازیابی ذرات رسوب داده شده به سیستم سوسپانسیون کمک می‌کند اما یک ظرف بسیار قدیمی از لاک ناخن ممکن است، رنگدانه در آن ته نشین شده باشد و هرگز قابل بازگشت به حلال نباشد.

لاک اسلامی

بیشتر لاک ها دارای موادی همچون؛ عوامل تشکیل دهنده فیلم، رزین ها و نرم کننده ها، حلال ها و عوامل رنگی هستند. اکثر شرکت های لاک ناخن از شیمیدان ها و مهندسان شیمی برای تحقیق و آزمایش بهترین ترکیبات این مواد استفاده می کنند. با گذشت زمان، با عرضه محصولات جدید، مواد قدیمی دور ریخته می شوند. به عنوان مثال، فرمالدئید قبلا در تولید لاک ناخن استفاده می شد، اما دیگر به ندرت استفاده می شود.

تا اینجا به طور کلی درباره لاک ناخن حرف زدیم و در ادامه در مورد لاک های پلاستیکی و یا نمازی مطالبی را بیان می کنیم.

نمونه لاک نمازی تولید شده در آزمایشگاه آتامان

همان طور که چندین بار به پرطرفدار بودن این محصول آرایشی اشاره کردیم، استفاده از لاک برای خانم ها به امری روزمره تبدیل شده ولی به دلیل برخی مشکلات لاک های معمولی را نمی توان بطور مداوم استفاده کرد. یکی از دلایل مهم این است که به راحتی نمی توان لاک را از روی دست پاک کرد و این امر مستلزم استفاده از برخی پاک کننده ها مانند استن است. استفاده از استن و لاک پاک کن های دیگر به بافت ناخن آسیب وارد می کند و باعث زبری، خشک شدن و شکننده شدن ناخن می شود. به همین منظور امروزه استفاده از لاک های معمولی کم کم دارد جای خود را به لاک های پلاستیکی می دهد. همچنین افرادی که نماز می خوانند بدلیل اینکه نمی توانند به راحتی وضو بگیرند، می توانند از لاک های پلاستیکی (نمازی) استفاده کنند. از جمله ویژگی های لاک ناخن نمازی می توان به خاصیت تقویت کنندگی ناخن، پاک شدن بدون نیاز به استن، کنده شدن به صورت پلاستیکی و یکجا، مصرف تا آخرین قطره و عدم خشک شدن اشاره کرد.

  • ویژگی های لاک پلاستیکی آتامان:
  1. استفاده از مواد شیمایی ایمن.
  2. بافت یکدست و یکنواخت.
  3. خشک شدن زودهنگام و یکنواخت بدون رگه رگه شدن.
  4. سازگار با انواع ناخن و عدم آسیب رسانی به بافت آن.
  5. بلند شدن یکجا از روی ناخن به هنگام پاکسازی و بدون نیاز به مواد پاک کننده.
  6. جلوگیری از شکننده شدن و خشک شدن ناخن.
  7. پایین ترین میزان بوی بد.
  8. عدم ایجاد حساسیت.
  9. مقاوم در برابر آب.
  10. قیمت تمام شده بسیار مناسب.
  11. در دسترس بودن تمام مواد تشکیل دهنده در بازار مواد شیمیایی ایران و همچنین واحد فروش مواد اولیه شرکت آتامان.
  12. آسان بودن تولید بدون نیاز به ادوات پیچیده.

و بسیاری مزیت های دیگر

  • مواد تشکیل دهنده

عامل نرم کننده

ماده اصلی در تولید لاک برای نرم شدن، نیاز به یک عامل نرم کننده خوب دارد و این مورد باید علاوه بر اینکه نرم کننده خوبی باشد، از لحاظ شیمیایی هیچ گونه ضرری برای انسان نداشته باشد. از این رو در انتخاب یک نرم کننده خوب باید دقت کافی داشته باشید.

عامل آبگریز کننده

بهره گیری از یک عامل آبگریز کننده برای تولید این نوع لاک بسیار حائز اهمیت است، چرا که پس از اعمال لاک ناخن و زمانی که کاملا خشک شد، باید ضد آب باشد تا بافت آن دچار تغییر نشود.

عامل پلاستی سایزر

برای اینکه نمونه شما خاصیت پلاستیکی پیداکند و زمانی که می خواهید آن را از روی ناخن هایتان پاک کنید، نیاز به یک عامل پلاستیک کننده دارید. این عامل علاوه براینکه پلاستیک کننده است، باید حالت روان کنندگی نیز داشته باشد.

حلال

استفاده از یک حلال مناسب نیز یکی از موارد مهمی است که برای تولید این محصول باید آن را در نظر داشته باشید. حلالی که انتخاب می کنید باید حتما ایمن باشد و سلامت انسان و محیط زیست را به خطر نیندازد و با تمامی مواد داخل فرمولاسیون سازگار بوده و تداخل نداشته باشد.

رنگ

برای اینکه محصول تولید شده کیفیت خیلی بالایی داشته باشد، علاوه بر انتخاب موادی که گفتیم، در انتخاب رنگ باید دقت بیشتری داشته و حتما از رنگ های با کیفیت و اورجینال استفاده کنید، چرا که رنگ های بی کیفیت می توانند محصول شما را با چالش های بدی مواجه کنند. به طور مثال ممکن است پس از گذشت چند روز نمونه شما دوفاز شود، یا اینکه محصول کدر شده و دیگر آن شفافیت و براقیت روز اول را نداشته باشد.

  • فرمولاسیون پیشنهادی
ردیفمواد تشکیل دهندهدرصد جرمی
1عامل نرم کننده25
2عامل آبگریز کننده25
3عامل پلاستی سایزر10
4حلال10
5رنگ5
جدول درصد عوامل تشکیل دهنده

واحد آزمایشگاه شرکت فنی و مهندسی کیمیا صنعت آتامان افتخار دارد که در کمترین زمان ممکن، به منظور تهیه و ارائه فرمولاسیون محصولات آرایشی و بهداشتی، شوینده ها و انواع پاک کننده های با کیفیت بسیار مطلوب و استاندارد نتیجه گرفته و در تمامی مراحل تولید محصولات ذکر شده، در کنار شما خواهد بود تا نتیجه خوب، احساس رضایت و خرسندی از کار خود داشته باشید.

دوستان عزیز دقت داشته باشید که این فرمولاسیون در واقع برای آشنایی شما با مواد اصلی و اجزای تشکیل دهنده این محصول است. برای دریافت دفترچه اصلی فرمولاسیون و روش تولید آن می توانید با ما در تماس باشید. همچنین واحد فنی و آزمایشگاهی شرکت کیمیا صنعت آتامان به منظور ارائه مشاوره رایگان برای شما عزیزان آماده است و شما می توانید از طریق شماره های زیر با ما در تماس باشید.

021-44444502

021-44413413

021-46132807



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *