فرمول بالم لب

فرمول بالم لب

واحد آزمایشگاه شرکت فنی و مهندسی کیمیا صنعت آتامان افتخار دارد که در راستای اهداف شرکت با دیگر واحد های فعال، همگام بوده و در تهیه و ارائه فرمولاسیون محصولات آرایشی و بهداشتی، شوینده ها و پاک کننده ها تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا بتوانیم در راه اندازی خطوط تولید محصولات ذکر شده در کنار شما عزیزان باشیم.

در این بخش ما به معرفی یک محصول بسیار کاربردی می پردازیم.

لب ها جزو مهم ترین اعضای تشکیل دهنده صورت هر انسانی هستند و به همین دلیل زیبایی آنها تاثیر بسیار زیادی در زیبایی صورت دارد، از این رو اکثر افراد مخصوصا بانوان توجه خاصی به سلامت و زیبایی آنها دارند. هر انسانی در طول زندگی خود ممکن است با خشکی پوست لب مواجه شده باشد. همان طور که می دانید این اتفاق علاوه بر اینکه باعث می شود لب های شما خشک و پوسته پوسته شوند، زشتی لب ها و صورت را نیز بهمراه دارد. همچنین درد ناشی از آن برای بسیاری از افراد قابل تحمل نیست. این درد هنگام صحبت کردن، خندیدن و نیز موقع غذا خوردن بسیار شدید تر شده و در بعضی موارد خشکی زیاد باعث ترک خوردگی و حتی خونریزی می شود که اصلا خوشایند نیست. این مشکلات در فصول سرد سال بیشتر رخ می دهد.

بالم لب به دلیل ویژگی های خاصی که دارد، یکی از پر طرفدارترین محصولات آرایشی و بهداشتی است. این محصول کاربردی انواع مختلفی دارد که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

بالم لب درمان کننده خشکی پوست لب، بالم لب آبرسان، بالم لب ضد آفتاب، بالم لب حاوی آنتی اکسیدان و … .

در ساختار همه مواردی که ذکر کردیم، انواع ویتامین های مورد نیاز و انواع نرم کننده ها وجود دارند.

به دلیل وجود مواد نرم کننده و ویتامین های مورد نیاز پوست لب، این محصول مهم ترین وظیفه ای که دارد این است که باعث نرمی و لطافت لب ها شده و از خشکی آنها جلوگیری کند. علاوه بر این خاصیت آبرسانی، ضد آفتاب و وجود مواد آنتی اکسیدان در ساختار بالم های لب مختلف باعث شده تا این محصول اهمیت بالایی داشته باشد. این محصولات همچنین هم به صورت بی رنگ و هم بصورت رنگی در بازار موجود هستند و شما می توانید بر حسب علاقه ای که دارید آنها را انتخاب کنید. از مهم ترین ویژگی هایی که این سری از محصولات در مقایسه با رژلب دارند، این است که نوع رنگی آنها می تواند جایگزین مناسبی برای رژلب بوده و علاوه بر اینکه نرمی و لطافت را برای لب های شما به ارمغان می آورد، به رنگ لب های شما جلوه ای زیبا و جذاب می بخشد. اما بالم لب های بی رنگ برای آقایان بیشتر کاربرد دارد و افرادی که به آن نیاز دارند می توانند با خیال آسوده از نوع بی رنگ آن استفاده کنند.

بصورت کلی بهتر است بالم لب بدون اسانس و عطر باشد، اما به دلیل استفاده از برخی موادی که ممکن است بو یا مزه آنها آزار دهنده باشند، می توانید از بالم لبی استفاده کنید که اسانس آن خوراکی بوده و برای سلامتی شما مضر نباشد.

در مورد بالم لب های ضد آفتاب هم باید بدانید که این محصولات حاوی موادی هستند که از لب های شما درمقابل اشعه نور خورشید محافظت کرده و از این بابت خیال شما را آسوده می کنند. بالم لب های حاوی آنتی اکسیدان می توانند فرآیند ترمیم بافت ترک خورده و خشک لب ها را تسریع کنند.

ویژگی های فرمول بالم لب آتامان:

  1. باعث نرمی و لطافت لب های شما می شود.
  2. شادابی و طراوت را برای لب های شما به ارمغان می آورد.
  3. از لب های شما در برابر آلودگی های محیطی محافظت می کند.
  4. باعث ترمیم بافت های آسیب دیده ،ترک خورده و خشک می شود.
  5. باعث آبرسانی به بافت زیرین لب ها شده و از خشکی آنها جلوگیری می کند.
  6. حاوی مواد کلاژن ساز بوده و جوانی و شادابی لب ها را بهمراه دارد.
  7. از بوجود آمدن چین و چروک های لب و نواحی آن جلوگیری می کند.
  8. حاوی مواد ضد آکنه است.
  9. حاوی مواد نگهدارنده کاملا ایمن به منظور جلوگیری از آلودگی های میکروبی.
  10. عدم استفاده از مواد حساسیت زا، مانند برخی از الکل ها که به منظور حس خنکی از آنها استفاده می شود.
  11. حاوی مواد تسکین دهنده.
  12. قیمت تمام شده بسیار مناسب
  13. در دسترس بودن تمام مواد تشکیل دهنده در بازار مواد شیمیایی ایران و همچنین واحد فروش مواد اولیه شرکت آتامان
  14. آسان بودن تولید بدون نیاز به ادوات پیچیده

و بسیاری مزیت های دیگر

نمونه های تولید شده در آزمایشگاه کیمیا صنعت آتامان
  • مواد تشکیل دهنده:

عامل نرم کننده

در ساختار این محصول بهره گیری از مواد نرم کننده گیاهی و شیمیایی اهمیت زیادی دارد. برای این منظور شما می توانید از مواد و عصاره های گیاهی که خاصیت نرم کنندگی بالایی دارند استفاده کنید. همچنین در بازار، مواد نرم کننده زیادی وجود دارد برای سلامتی انسان خطری ندارند. دقت داشته باشید که مواد نرم کننده حتما باید سبک بوده و فردی که از این محصول استفاده می کند، نباید احساس سنگینی روی لب های خود احساس کند.

عامل چرب کننده

این مورد همان طور که از نامش پیداست، وظیفه چرب کردن پوست لب را بر عهده دارد. این امر باعث می شود که لب ها، پس از استفاده از این محصول یک چربی ملایمی روی آنها ایجاد شود و از خشکی لب ها جلوگیری شود.

عامل تقویت کننده

تقویت کردن پوست لب با مواد مناسب، باعث می شود تا لب های شما در برابر خشکی ها و ترک خوردگی های احتمالی در امان باشد. برای این منظور می توانید از انواع ویتامین های موجود که برای پوست لب مناسب هستند استفاده کنید.

عامل مرطوب کننده

خشکی لب اغلب به دلیل عدم رطوبت کافی در ساختار پوست لب اتفاق می افتد. عوامل زیادی وجود دارند که باعث می شوند رطوبت لب ها از بین برود و باید از آنها جلوگیری کرد. برای اینکه لب ها دائما رطوبت کافی داشته باشند می توانید از مواد مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

  • فرمولاسیون پیشنهادی
ردیفمواد تشکیل دهندهدرصد جرمی
1عامل نرم کننده25
2عامل تقویت کننده25
3عامل مرطوب کننده25
4عامل چرب کننده25
جدول عوامل تشکیل دهنده

این فرمولاسیون در واقع برای آشنایی شما با مواد تشکیل دهنده این محصول است. همچنین توجه داشته باشید که این فرمولاسیون پایه تمامی بالم لب های موجود در بازار است و اگر شما به دنبال تولید بالم لب های مختلف که در این مقاله نیز به آنها اشاره کردیم هستید، می توانید عوامل مرتبط با محصول خود را به این فرمولاسیون اضافه کنید. از جمله این موارد می توان به عامل آنتی اکسیدان، عامل ضد آکنه، عامل ضد پیری، عامل ضد آفتاب، عامل آبرسان و … اشاره کرد.

تیم فنی و آزمایشگاهی شرکت کیمیا صنعت آتامان آماده ارائه خدمات در زمینه راه اندازی خطوط تولیدی مختلف، راهنمایی و مشاوره رایگان به شما عزیزان است. دوستانی که تمایل دارند دفترچه فرمولاسیون و روش تولید اصلی این محصول را داشته باشند، می توانند با شماره های زیر با ما در تماس باشند:

021-44444502

021-44413413

021-46132807



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *