فرمول موم گرم

فرمول موم گرم

واحد آزمایشگاه شرکت فنی و مهندسی کیمیا صنعت آتامان افتخار دارد که در کمترین زمان ممکن، به منظور تهیه و ارائه فرمولاسیون محصولات آرایشی و بهداشتی، شوینده ها و انواع پاک کننده های با کیفیت بسیار مطلوب و استاندارد نتیجه گرفته و در تمامی مراحل تولید محصولات ذکر شده، در کنار شما خواهد بود تا نتیجه خوب، احساس سرضایت و خرسندی از کار خود داشته باشید

:در این بخش ما به معرفی یکی از محصولات بسیار پر طرفدار و محبوب می پردازیم

رشد موهای زائد در بدن انسان امری طبیعی است و موجب می‌شود تا شرایط ناخوشایندی برای آدمی به وجود آید. موهای زائد در آقایان و بانوان به دلایل مختلف رشد می‌کند. خانم ها حساسیت بیشتری نسبت به آقایون داشته و آنها نسبت به آقایان بیستر در صدد از بین بردن دائمی این معضل هستند. به صورت کلی ما سه نوع مو داریم: موی سر، موی پرزی و موی آندروژنیک. رویش مو در نقاط مختلف بدن متفاوت است، مثلاً موی ناحیه سر، فاز رشد سریع تر و فاز استراحت کوتاه تری دارد و به همین دلیل تا بیش از یک متر هم می‌تواند رشد کند. طول دوره رشد موهای ابرو یا بدن کوتاه‌تر است و در یک طول خاصی، متوقف می‌شود. رشد موهای آندروژنیک به سطح هورمونهای جنسی مردانه بستگی دارد و این موها برخلاف موهای پرزی ضخیم و زبر هستند. رویش مو در آقایان در نقاطی رخ می‌دهد که فولیکول‌ها به هورمون حساس هستند. نقاط حساس به رویش مو در مردان سینه، صورت، زیر شکم و کشاله ران است ولی در زنان این موها بیشتر در ناحیه زهار دیده می‌شوند. در واقع ماهیت موهای زائد با موهای معمولی بدن فرق دارد، بیشتر افراد بر این باورند که موهای دست و پا نیز جز موهای زائد هستند. در واقع تمام انسان‌ها دارای مو در تمام قسمت‌های بدن خود هستند اما زمانی که این موها از حالت طبیعی خود خارج شوند، رشد بیش از اندازه داشته باشند و ضخامت و رنگ آن‌ها تغییر یابد، در این حالت به این موها زائد گفته می‌شود که اغلب افراد برای از بین بردن آن‌ها از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند.

رشد موهای زائد در بدن می‌تواند بخاطر عوامل مختلفی باشد که در اینجا میتوان به مهم ترین آنها اشاره کرد:

1. اختلالات هورمونی یا همان سطوح بالای هورمون‌های مردانه (آندروژن‌ها)

2. ارث و ژنتیک

3. سندرم تخمدان پلی کیستیک

4. تومورها و بیماری‌های غده‌ی فوق کلیوی

5. پرکاری تیروئید

6. عوارض مصرف برخی داروها

7. یائسگی

8. افزایش وزن

انواع روش های از بین بردن موهای زائد

1- از بین بردن موهای زائد با استفاده از بند

2- از بین بردن موهای زائد از طریق شیو (استفاده از تیغ و ژیلت)

3- استفاده از روش اپیلاسیون (وکس، موم گرم و سرد)

4- استفاده از کرم موبر موهای زائد

5- استفاده از لیزر

در این قسمت به شرح استفاده از روش اپیلاسیون می پردازیم که مورد نظر ما است.

اپیلاسیون موهای زائد روشی است که به دلیل ایجاد وقفه طولانی در رشد مجدد موها، بسیار مورد استقبال خانم ها قرار گرفته است، روشی بسیار آسان و موقتی برای از بین بردن موهای بدن است که شما را تا 3 الی 4 هفته از شر موهای زائد خلاص می کند. برای این کار شما نیاز به موم دارید، موم ها به دو صورت گرم و سرد مورد استفاده قرار می گیرند. موم سرد همانطور که از نامش پیداست نیازی به گرم کردن ندارد و خیلی راحت میتوان از آن استفاده کرد. موم گرم اما کمی نیاز به گرم کردن دارد و همچنین با استفاده از پد های مخصوص و نیز کاغذ باید کار را پیش برد تا به نتیجه مطلوب رسید. برای اینکه کیفیت مطلوبی داشته باشید دقت کنید که موم را در جهت رویش مو ها روی پوست دستتان بمالید و برای برداشتن نیز پد را در خلاف جهت رویش مو خیلی سریع بکشید. این روش علاوه بر مزایای خوبی که دارد، دارای مضراتی نیز هست. برخی افراد نسبت به موم یا پارچه استفاده شده در این روش، حساسیت دارند. پس بهتر است در صورت بروز حساسیت یا التهاب غیر عادی روش دیگری را برای از بین بردن مو های زائد خود انتخاب کنید. در روش اپیلاسیون احتمال انتقال بیماری های ویروسی وجود دارد. البته در صورت رعایت کلیه نکات بهداشتی، از هرگونه عفونت و بیماری در امان خواهید بود. فرو رفتن مو به داخل پوست و نیز احتمال بروز کهیر از موارد دیگری است که می توان به آن اشاره کرد. انجام اپیلاسیون به افراد دیابتی، مبتلایان به وریدهای واریسی یا افرادی که گردش خون محیطی ضعیفی دارند، به هیچ عنوان توصیه نمی شود. احتمال بروز عفونت در این افراد بیشتر از سایرین است.

برای استفاده از موم به این نکته حتما دقت کنید: ابتدا نواحی که قرار است روی آنها موم بگذارید را کاملا بشویید، تا منافذشان باز شود و نتیجه بهتری داشته باشید. استفاده از موم بر روی موهای تمیز راحت تر و موثرتر خواهد بود.

ویژگی های فرمولاسیون موم گرم آتامان:

  • یکدست بوده و پیوستگی بالایی دارد.
  • توانایی موبری عالی
  • بدون ایجاد حساسیت و خارش
  • عدم ایجاد جوش بر روی پوست
  • برداشت کامل و یکنواخت مو
  • بوی مطبوع و آرامبخش
  • ایجاد لطافت بر روی پوست بعد از اپیلاسیون
  • کاهش رشد مو بعد از اپیلاسیون
  • ضعیف تر شدن تار مو با تکرار اپیلاسیون
  • چسبندگی و پیوستگی بسیار عالی
  • قیمت تمام شده بسیار مناسب
  • در دسترس بودن تمام مواد تشکیل دهنده در بازار مواد شیمیایی ایران و همچنین واحد فروش مواد اولیه شرکت آتامان
  • آسان بودن تولید بدون نیاز به ادوات پیچیده
  • و مزیت های بی شمار دیگر

مواد تشکیل دهنده

عامل موبر

مهم ترین ماده ای که باید در تولید موم گرم به آن اشاره کرد، عامل موبر است. باید ماده ای را انتخاب کنید که بیشترین سازگاری را با پوست بدن داشته باشد و آسیبی به بدن نرساند، همچنین با مواد دیگر در فرمولاسیون تداخلی نداشته باشد. در ادامه ما به معرفی برخی مواد با داشتن این شرایط می پردازیم.

تغلیظ کننده

تغلیظ کننده همان طور که از نامش پیداست، فقط نقش غلظت و حجم دهندگی دارد و تاثیری در عملکرد نمونه شما ندارد. از این رو باید ماده ای ارزان قیمت و در عین حال ایمن باشد تا سلامت فرد را تهدید نکند و باعث حساسیت پوستی و دیگر عوارض نشود.

  • ساکارز

ساکارز یک دی ساکارید که از دو مونومر به نام های گلوکز و فروکتوز تشکیل شده است. این ترکیب به طور طبیعی در گیاهانی همچون نیشکر و چغندر قند یافت می شود و از آن جایی استفاده از آن به صورت شربت حاصل از عصاره گیری چندان راحت نیست، صنعت گران آن را به صورت گرانول های سفید رنگ تولید می کنند. همانطور که می دانید بزرگترین کاربرد ساکارز در صنایع غذایی می باشد. تولید کنندگان فعال در این حوزه از ساکارز به عنوان یک شیرین کننده، حجم دهنده یا حتی نگه دارنده در فرآورده هایی همچون نوشابه، نوشیدنی های مختلف، شیرینی جات، مربا، ژله، قهوه های فوری، انواع دسر، بستنی، شکلات و آب میوه استفاده می کنند. البته این ترکیب در فرآورده هایی مثل سس حتی به عنوان یک عامل غلیظ کننده نیز به کار می رود. برای تولید موم های اپیلاسیون نیز از این ماده استفاده میشود.

عامل اسیدی

برای تنظیم pH باید از یک اسید ضعیف که از ایمنی بالایی برخوردار است استفاده کنیم. این اسید همچنین باید دارای خاصیت تثبیت کنندگی و بالا بردن پایداری نمونه باشد.

آب

در این فرمولاسیون آب یکی از اجزای سازنده فرمولاسیون است. بنابراین باید توجه ویژه ای به کیفیت آب مصرف شده در تولید صورت بگیرد. سختی آب یکی از علل اصلی بسیاری از مشکلات تولید است و همچنین کلر آزاد موجود در آبهای تصفیه شده جهت شرب نیز میتواند ظاهر شفاف و دلنشین محصولات تولید شده توسط مجموعه ی شما را کدر نموده و محصول را نامرغوب جلوه دهد.

در استاندارد تعیین شده برای آب مصرفی مواد معدنی موجود در آب به دو دسته ی سمی و غیر سمی تقسیم شده و برای هرکدام ویژگی های خاصی در نظر گرفته شده است که رعایت آن ها برای بالا بردن کیفیت محصول تولیدی بسیار مهم است. چنانچه آب مورد استفاده جهت تولید در واحد تولیدی شما از استانداردهای ذکر شده پیروی نمی کند می توانید با مهندسان و کارشناسان قسمت تصفیه آب شرکت فنی مهندسی کیمیا صنعت آتامان مشورت نمایید تا راه حلی مناسب و کم هزینه برای تامین آب دارای کیفیت بالا در نظر گرفته شود.

فرمولاسیون پیشنهادی

درصد جرمیمواد تشکیل دهندهردیف
42آب1
35عامل موبر2
20تغلیظ کننده3
2ساکارز4
1عامل اسیدی5
جدول عوامل تشکیل دهنده

این فرمولاسیون در واقع برای این است که شما یک پیش زمینه از مواد تشکیل دهنده این محصول داشته باشید، عزیزانی که تمایل به دریافت مشاوره رایگان، دفترچه فرمولاسیون اصلی و روش تولید برای این محصول پر فروش را دارند می توانند از طریق شماره های زیر با ما در تماس باشند.

02144444502

02144413413

02146132807



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *