فرمولاسیون ژل ماشین ظرفشویی با کیفیت بسیار عالی

فرمول ژل ماشین ظرفشویی

در این بخش ما به معرفی یکی از محصولات پرکابرد که با کیفیت بالایی تولید می شود، می پردازیم.

امروزه با ورود علم و تکنولوژی به دنیای بشریت، انواع دستگاه های مختلفی ساخته شده اند که کار ما انسان ها را راحت تر کنند. این دستگاه ها در خانه بسیاری از افراد وجود دارد. ماشین لباس شویی، ظرفشویی، جارو برقی و سایر لوازم برقی همگی برای ساده کردن کارهای انسان ها ساخته شده است. در این بخش ما به معرفی اجمالی ماشین ظرفشویی می پردازیم. ماشین ظرفشویی در چندین سال قبل یک کالای لوکس به حساب می آمد اما در سال های اخیر طرفداران زیادی را پیدا کرده و بسیاری از افراد از آن در آشپزخانه خود استفاده می کنند، زیرا شستشوی ظروف با دست هم خستگی زیادی را بهمراه دارد و هم زمان زیادی را از ما می گیرد. از این رو افراد برای جلوگیری از اتلاف وقت از ماشین های ظرفشویی استفاده می کنند. برای شستن ظروف می توانید از انواع مواد شوینده نظیر قرص، پودر و ژل ماشین ظرفشویی استفاده کنید. اما ژل ظرفشویی نسبت به قرص ها به صرفه تر است چرا که شما می توانید کنترل میزان استفاده را به دست بگیرید. هرگاه ظروف چرب کمتری در دستگاه قرار می دهید مقدار کمتری از ژل ماشین ظرفشویی را استفاده می کنید. در حالی که قرص های ماشین ظرفشویی در هر شستشو مقدار خاصی در آب حل می شود بدون اینکه شما دخالتی در تعیین مقدار آن داشته باشید. بنابراین هزینه زیادی را بدون نیاز واقعی از دست خواهید داد.

عموما ژل ماشین ظرفشویی حاوی نمک مخصوص می باشد تا از کشش سطحی آب و ایجاد رسوبات بر روی ظروف جلوگیری نماید. به علاوه نمک مخصوص که در این ملزومات شوینده قرار می گیرد سبب جلوگیری از ایجاد رسوبات در مسیر لوله های خروجی و قسمت های داخلی ماشین ظرفشویی نیز می شوند. در حقیقت با خرید ژل ظرفشویی به عمر مفید دستگاه و لوازم خود کمک کرده اید چرا که این نوع محصولات با لکه ها بسیار سر سخت بر خورد می کنند اما غشای خارجی ظروف را محافظت می کنند و با لطافت کامل با آنان برخورد می کنند.

از طرف دیگر خرید ژل ظرفشویی یک مزیت بزرگ دارد که پودر یا قرص ظرفشویی ندارد؛ با خرید ژل ظرفشویی دیگر نیازی به براق کننده یا جلا دهنده ظروف ندارید. در حقیقت این ماده شوینده ظروف یک نمونه تمام عیار است که پس از شستشوی ظروف وظیفه از بین بردن لکه ها را نیز به عهده گرفته است. ژل ماشین ظرفشویی دارای فرمولاسیون خاصی می باشد که هر کمپانی سعی دارد آن را مخفی کند. چرا که برای کشف آن هزینه های بسیار هنگفتی را بابت کارشناسی به متخصصان داده و هزینه های دیگری که مقدار آن اصلا کم نیست را بابت آزمون و تست هر محصول می پردازد. در همین راستا ما در کنار شما هستیم تا برای دستیابی به فرمولاسیونی که توسط تیم آزمایشگاه شرکت به سرانجام رسیده و همه تست های های خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است، را با قیمتی مناسب در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

ویژگی های فرمولاسیون ژل ظرفشویی آتامان:

  • تک فاز بودن و هموژن بودن محصول
  • انحلال پذیری بسیار سریع در آب
  • توانایی چربی بری و شوینده گی بسیار عالی
  • کف بسیار پایین و کنترل شده
  • پاک کنندگی و شویندگی بسیار مطلوب
  • ایجاد شفافیت و براقیت در ظروف شیشه ای و چینی
  • بوی مطبوع بعد از شستشو
  • عدم ایجاد لکه روی ظروف بعد از شستشو
  • عدم ایجاد خط و خش حاصل از سایش بر روی ظروف شیشه ای و لعابدار
  • سازگاری با انواع برندهای ماشین ظرفشویی
  • عدم وجود رد آب و قطرات بر روی ظروف و جداره ماشین ظرفشویی
  • عدم وجود قطرات آب بر جداره ماشین ظرفشویی
  • قیمت تمام شده بسیار مناسب
  • عملکرد بسیار مطلوب در مقایسه با قرص ها و پودرهای ظرفشویی
  • در دسترس بودن تمام مواد تشکیل دهنده در بازار مواد شیمیایی ایران و همچنین واحد فروش مواد اولیه شرکت آتامان
  • آسان بودن تولید بدون نیاز به ادوات پیچیده
  • و مزیت های بی شمار دیگر

مواد تشکیل دهنده

نمک سدیم اتیلن دی آمین تترا استیک اسید

این ماده جامد یک آمینوکربوکسیلیک اسید محلول در آب می‌باشد. از این ماده به صورت گسترده برای انحلال آهک استفاده می‌شود.این ماده عامل کی لیت ساز است که با دسته ای از نمک ها تولید و با قدرت به یون های فلزات می چسبد و کاربرد گسترده ای در کشاورزی،صنایع غذایی،شوینده ها،دترجنت ها،کاغذ و تصفیه پساب دارد. در صنعت عمدتا برای جداسازی یون‌های فلزی در محلول‌های آبی از آن استفاده می‌شود. در برخی از مواد خوراکی به عنوان نگهدارنده یا پایدارکننده اضافه می‌شود تا از رنگ زدایی اکسایشی کاتالیز شده توسط یون‌های فلزی جلوگیری نماید.

کوکونات فتی اسید دی اتانول آمید

کوکونات فتی اسید دی اتانول آمید، به عنوان یک عامل تولیدکننده کف، غلظت دهنده، ویسکوز دهنده در صنعت کاربرد دارد. این ماده در گروه مواد فعال سطحی غیر یونی قرار دارد همچنین این ماده یک سورفکتانت نانیونیک است که از دی اتانول آمین و اسیدهای چرب کوکو مشتق شده است. کاربرد عمده این ماده به عنوان افزایش دهنده کف و ویسکوزیته است و در سیستم های پایه آنیونیک مثل شامپوها و محلول های شستشو و پاک کننده های بدن استفاده می شود. این ماده در 4 نوع وجود دارد؛ 100و 70و 50 و سویامید. توجه داشته باشید که استفاده از این ماده در محصولات مراقبت شخصی و شوینده ها خطری ندارد اما استفاده ی همزمان این ماده با محصولات حاوی نیتروژن توصیه نمی گردد.

سدیم لوریل اتر سولفات

سدیم لوریل اتر سولفات یک ماده کف کننده بسیار موثر است. این یک سورفکتانت آنیونی است که به راحتی در آب سخت و نرم حل می شود و خاصیت کف کنندگی دارد. معمولا به دو صورت معمولی و صدفی در بازار یافت می شود. نوع صدفی برای تولید انواع شامپوهای غیرشفاف (به اصطلاح صدفی) و همچنین انواع مایع دستشویی های صدفی استفاده می شود. این ماده معمولا با درصد خلوص ۷۰ درصد وزنی تولید و عرضه می شود و به شکل خمیر بسیار ویسکوز می باشد.در بسیاری از محصولات شوینده از جمله: صابون ها، شامپوها، خمیر دندان، پاک کننده ها، شوینده های لباسشویی، مایع ظرفشویی و مایع دستشویی استفاده می شود. SLES همچنین در بسیاری از محصولات مراقب شخصی و محصولات آرایشی برای تمیز کردن و خاصیت امولسیون کننده استفاده می شود و همچنین در فرمولاسیون های مرطوب کننده نیز کاربرد دارد.

مونو اتانول آمین

مونو اتانول آمین یک ترکیب شیمیایی بسیار کاربردی می باشد و این ماده شیمیایی جزئی از خانواده آمین ها محسوب می شود. در واقع نوعی آمین نوع اول است و در واقع نوعی الکل نوع اول محسوب می شود و مشتقات مونو اتانول آمین، درشت مولکول هایی همچون لیپید ها هستند که در صنایع گوناگون کاربرد های گسترده ای دارد که از جمله آنها می توان به صنایع شوینده، کشاوزری، تصفیه گازها و سیالات فلزکاری اشاره کرد. در مورد صنایع شوینده می توان گفت مونو اتانول آمین، به عنوان یکی از اجزای فرمولاسیون مواد شوینده ظرف شویی و لباسشویی، مواد پاک کننده، شوینده ‌های چند منظوره و ضد عفونی کننده ‌ها توصیه می‌شود. مونو اتانول‌آمین همچنین می تواند به عنوان عامل خنثی‌کننده در شوینده‌های ماشین، رطوبت گیرها و حذف کننده‌های موم و جلوگیری از خوردگی به کار رود.

سدیم لوریل سولفات

یک سورفکتانت آنیونی و از خانواده آلکیل اتر سولفات ها است. این ماده کاربرد های زیاد و مختلفی دارد، از جمله آنها می توان به استفاده از آن در فرمول بسیاری از مواد شوینده بهداشتی اشاره کرد. این ماده همچنین یک عامل امولسیفایر، کف کننده، تسریع کننده انحلال، پف دهنده و عامل فوم کننده است که معمولا در محصولات شوینده و پاک کننده های صنعتی استفاده می شود. همچنین در بسیاری از صابون ها، شامپوها، خمیر دندان ها و مایع ها و پودر های لباس شویی وجود دارد.

کوکامیدوپروپیل بتائین

کوکامیدوپروپیل بتائین، یکی از مهمترین سورفکتانتهای آمفوتریک است و مخلوطی از ترکیبات آلی نزدیک به هم است که از روغن نارگیل و دی متیل آمینوپروپیلامین گرفته شده است. ماده ای ملایم که به خوبی با سایر مواد پاک کننده و سورفکتانت ها ترکیب می شود و بسیار زیست تخریب پذیر است. از آن به عنوان سورفکتانت در محصولات مراقبت شخصی استفاده می شود.

عامل ژل کننده

برای این که نمونه شما به غلظت دلخواه برسد و ژل شود، باید یک عامل ژل کننده به آن بیفزایید. برای این منظور می توانید از موادی که غلظت خوبی به نمونه های شوینده می دهند استفاده کنید.

آب

در این فرمولاسیون آب یکی از اجزای سازنده فرمولاسیون است. بنابراین باید توجه ویژه ای به کیفیت آب مصرف شده در تولید صورت بگیرد. سختی آب یکی از علل اصلی بسیاری از مشکلات تولید است و همچنین کلر آزاد موجود در آبهای تصفیه شده جهت شرب نیز میتواند ظاهر شفاف و دلنشین محصولات تولید شده توسط مجموعه ی شما را کدر نموده و محصول را نامرغوب جلوه دهد. در استاندارد تعیین شده برای آب مصرفی مواد معدنی موجود در آب به دو دسته ی سمی و غیر سمی تقسیم شده و برای هرکدام ویژگی های خاصی در نظر گرفته شده است که رعایت آن ها برای بالا بردن کیفیت محصول تولیدی بسیار مهم است. چنانچه آب مورد استفاده جهت تولید در واحد تولیدی شما از استانداردهای ذکر شده پیروی نمی کند می توانید با مهندسان و کارشناسان قسمت تصفیه آب شرکت فنی مهندسی کیمیا صنعت آتامان مشورت نمایید تا راه حلی مناسب و کم هزینه برای تامین آب دارای کیفیت بالا در نظر گرفته شود.

درصد جرمیمواد تشکیل دهندهردیف
12سدیم لوریل اتر سولفات1
5کوکونات فتی اسید دی اتانول آمید2
0.5نمک سدیم اتیلن دی آمین تترا استیک اسید3
3مونو اتانول آمین4
3سدیم لوریل سولفات5
3کوکامیدوپروپیل بتائین6
2عامل ژل کننده7
71.5آب8
جدول عوامل تشکیل دهنده

عزیزانی که قصد راه اندازی خط تولید مواد شوینده و پاک کننده خصوصا، ژل ماشین ظرفشویی را دارند می توانند با ما ازطریق راه های ارتباطی شرکت فنی و مهندسی کیمیا صنعت آتامان در تماس باشند.

شماره های تماس:

09368311781

09125393674

02146076282

02144413413



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *