خط تولید شامپوی سر

خط تولید شامپوی سر

به نام خدا

تولید شامپوی سر به دلیل ارزش افزوده بالای این محصول یکی از تولیدات بسیار سودآور و مقرون به صرفه می باشد. مخصوصاً اگر تولید کننده توان تولید شامپوهای دارویی و تخصصی را داشته باشد، سود بسیار زیادی را در این زمینه می تواند کسب نماید. لازم به ذکر می باشد که چنانچه می خواهید در این زمینه سرمایه گذاری نمایید، واحد فرمولاسیون کیمیا صنعت آتامان به روزترین و موثرترین فرمولاسیون تولید شامپوهای دارویی را به شما ارائه خواهد نمود. اما برای تولید شامپوی سر به دستگاهها و تجهیزات زیر نیاز داریم:

1- مخزن بارگیری مواد اولیه: این مخزن به منظور بارگیری مواد اولیه در میکسر مورد استفاده قرار می گیرد. گاهی آن را مجهز به میکسر و چند جداره می سازند تا مواد اولیه پریمیکس شده و در صورت نیاز فرآیند پیش گرمایش روی مواد اولیه انجام شود.

2- میکسر: میکسر شامپو باید یک میکسر تخصصی و با طراحی اصولی باشد. چند جداره بودن و ایجاد امکانات گرمایش از ملزومات این میکسر می باشد. در صورتی که می خواهید شامپوی تخصصی یا دارویی تولید کنید، حتما میکسر باید از امکان سیرکولاسیون و هموژن کردن نیز برخوردار باشد. در ابتدای راه اندازی خط تولید شامپوی سر، حتما حجم مناسب را با در نظر گرفتن افزایش تولید در آینده انتخاب کنید. زیرا حجم زیاد باعث اتلاف سرمایه ثابت و افزایش هزینه های عملیاتی خواهد شد. حجم کم نیز بعد از مدتی برای شما دردسرهای زیادی ایجاد خواهد نمود و شاید مجبور شوید بعد از یک مدت کوتاه خط تولید را جایگزین نمایید. کارشناسان فنی ما در این زمینه بهترین مشاوره را به شما ارائه خواهند نمود.

3- مخزن آرامش: به منظور خروج حباب های موجود در شامپو که در هنگام تولید ایجاد می شود، به کار برده می شود. به شامپوی تولید شده مدتی در این مخزن زمان استراحت می دهیم تا حباب ها کاملا خارج شده و در فرآیند بسته بندی مشکلی ایجاد ننمایند. مخزن آرامش می تواند مجهز به پمپ خلاء و میکسر دور پایین باشد تا حباب ها سریعتر خارج شوند و فرآیند بسته بندی سریعتر شروع شود.

اولین مرحله در بسته بندی شامپو انتخاب نوع ظرف و لیبل می باشد که اثر بسیار ویژه و خاصی بر سلیقه مشتری و به تبع آن میزان فروش شما خواهد داشت. دقت نمایید برای انتخاب ظرف بررسی های کامل را انجام داده و با کارشناسان امر حتما مشورت نمایید زیرا خط بسته بندی شما بر اساس ظرف انتخابی شما طراحی و ساخته خواهد شد. سعی کنید همچنان که ظرف متفاوت و منحصر بفردی را انتخاب می کنید، ظرف شما تا حدی متعارف بازار هم باشد. زیرا اگر ظرف انتخابی شما بسیار خاص باشد تولید کننده های ظروف کمتری در بازار توانایی ارائه ی خدمات به شما خواهند داشت. همچنین اگر سیاست های فروش شما در آینده بر این باشد که ظروف خود را تعویض نموده یا از ظرف دومی برای بسته بندی محصولات استفاده نمایید ممکن است به تغییر در دستگاهها و تجهیزات بسته بندی نیاز داشته باشید که ظروف نامتعارف این تغییرات را سخت و پیچیده می نمایند. دقت نمایید همین موارد در مورد درب بطری شما هم صدق می نماید. حالا که ظرف و درب آن و لیبل را انتخاب نموده اید نوبت به سیستم بسته بندی می رسد:

1- میز پخش: میز ترافیک اگر در ابتدای خط بسته بندی قرار بگیرد به آن میز پخش می گوییم، زیرا وظیفه آن قرار دادن و پخش نمودن ظرف روی خط بسته بندی می باشد. در این صورت استفاده از میز ترافیک باعث می شود تا ظرف ها به صورت اتوماتیک خواهد بود. سرعت و ابعاد میز ترافیک تابع شکل ظرف و ظرفیت خط بسته بندی خواهد بود.

2- پرکن: برای پر کردن شامپو داخل بطری به کار برده می شود. دو نوع پرکن برای شامپو قابل استفاده است، پرکن سیلندر و پیستونی و پرکن پمپی. پرکن پمپی بیشتر برای مایعات نیمه ویسکوز و مایعاتی که احتمال کف نمودن و ایجاد خطا دارند به کار می رود. دقت پر کردن این نوع پرکن مناسب بوده و بسته به نوع مایع پمپ به کار رفته در سیستم پرکن می تواند از نوع دنده ای، سانتریفوژی یا حلزونی باشد. برای مایعاتی که ویسکوزیته ی نسبتا بالایی دارند و احتمال ایجاد کف در آن ها بالاست بهتر است از پمپ های دنده ای استفاده شود. برای پر کردن موادی مانند مایعات دستشویی و ظرفشویی، انواع روغن ها، انواع شربت ها و … کاربرد دارد.

پرکن سیلندر و پیستونی جهت پر کردن مایعات بسیار ویسکوز و خمیرها استفاده می شود. دقت اندازه گیری این نوع پرکن ها بسیار بالا بوده و حجم سیلندر آن ها قابل تنظیم می باشد. گاهی برای پر کردن مایعاتی که می توان از پرکن های پمپی برای آن ها استفاده نمود از پرکن های سیلندر و پیستونی استفاده می کنند. گاهی جهت ساپورت سیلندرها و جک ها از پمپ واسط یا سیستم میل لنگ استفاده می شود و گاهی فقط به نیروی گرانش و نیروی خلا ایجاد شده توسط جک ها اکتفا می شود.

پرکن شما می تواند به صورت روتاری (گردشی) یا خطی باشد. پرکن های روتاری برای حجم تولید بالا به کار برده می شوند و قیمت آنها نیز نسبت به پرکن های خطی بیشتر است. درضمن پیچیدگی بیشتری نیز نسبت به پرکن های خطی دارند.

تمام این فاکتورها تخصصی بوده و شما باید دستگاه پرکن خود را با نظر کارشناسی متخصصان انتخاب نمایید.

3- سیستم سیل: این سیستم به منظور پلمپ نمودن درب بطری به کار لرده می شود. اما در تولید شامپو خیلی رایج نمی باشد و بیشتر شامپوها بدون سیل در بازار عرضه می شوند. بنابراین شما به عنوان سرمایه گذار نیازی به این سیستم ندارید، مگر اینکه بخواهید شامپوی بسیار منحصر بفردی را به بازار عرضه نمایید.

4- سیستم درب گذار: این سیستم به صورت اتوماتیک درب بطری ها روی دهانه بطری در خط تولید قرار می دهد. این سیستم شامل سورتر، شوتینگ و دربگذار است که در صورت عدم استفاده از آن یک کارگر تمام وقت وظیفه دربگذاری را باید برعهده بگیرد.

5- درب بند: به منظور بستن درب بطری به کار برده می شود. نوع و مکانیسم درب بندی با توجه به نوع درب، شکل درب و شکل ظرف طراحی می شود. اما وجود این وسیله در خط بسته بندی کاملا ضروری می باشد، زیرا سرعت بسته بندی را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش می دهد.

6- لیبل زن یا همان لیبل چسبان: بعد از انتخاب دستگاههای تولیدی و بسته بندی نوبت به یکی از مهمترین دستگاههای کارخانه ی شما می رسه. بسته به سیاست شرکت در بازار فروش شما می توانید دو نوع لیبل زن انتخاب نمایید. یک لیبل زن جهت چسباندن لیبل های پشت چسب دار و یک لیبل زن دیگر جهت لیبل شیرینگ.

اغلب افراد با لیبل های پشت چسبدار آشنا هستند زیرا این لیبل ها یکی از متداولترین لیبل های موجود در بازار هستش. اما وقتی صحبت از لیبل شیرینگ می شود اغلب افراد اطلاعی از کم و کیف این نوع شیرینگ ها ندارند. شیرینگ لیبل نوعی سبک لیبل زنی سرتاسری است که در آن طرح لیبل روی نوعی پلاستیک از جنس PVC چاپ شده و روی ظرف به صورت یک استوانه قرار می گیرد. این پلاستیک بر اثر گرما جمع شده و دور تا دور ظرف را در بر می گیرد. لیبل شیرینگ به دلیل شفافیت رنگ ها، ماندگاری بلند مدت، قیمت پایین تر و حفاظت از محصول به تازگی مورد توجه سرمایه گذاران زیادی قرار گرفته است.

7- جت پرینتر: از این دستگاه جهت درج تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و قیمت مصرف کننده استفاده می شود. این دستگاه در مسیر پکینگ بر روی کانوایر نصب می شود و انواع مختلفی دارد. اغلب جای این دستگاه در روی خط پگینک بعد از لیبل خوردن قوطی ها می باشد.

8- میز تجمیع: همان میز ترافیک انتهای خط می باشد که بطری های پر شده، لیبل خورده و جت شده روی آن تجمیع می شوند. و این امکان را به کارگران خط می دهند که بتوانند به راحتی قوطی ها را درون کارتن قرار دهند.

9- میز کارتنینگ: به منظور قرار دادن کارتن بر روی آن و قرار دادن بطری های تجمیع یافته روی میز تجمیع داخل کارتن استفاده می شود.

10- کارتن چسب زن: دستگاهی است که بالا و پایین کارتن ها را به صورت اتوماتیک چسب می زند. به دو صورت نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک می باشد.

11- تونل شیرینک: اگر بخواهید کارتن محصولات شما در مقابل رطوبت و یا آب مقاوم شده و شکل مناسب و زیبایی داشته باشند ناگزیر از شیرینگ کردن کارتن ها هستید. اگر محصولات تخصصی و دارویی می خواهید تولید کنید دستگاه شیرینگ کارتن از ملزومات خط تولید شما می باشد.

در عین حال در نظر داشته باشید همیشه و حتی برای شیک ترین و با کیفیت ترین محصول هم باید بودجه مناسبی را جهت تبلیغات، بازاریابی و برندینگ در نظر بگیرید.

برای راه اندازی خط تولید انواع کرم های آرایشی با ما تماس بگیرید. کارشناسان خبره ما بهترین پیشنهادها را به شما ارائه خواهند نمود. شماره های تماس ما عبارتند از: 982144404244+ و 989368311781+ (مهندس شاهماری) و 989125393674+ (مهندس آقایاری)